Läsa S.M.A.R.T.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2005

Läsa S.M.A.R.T.

Finns det något program liknande HD Tune Pro som kan läsa av SMART värdena från en USB disk?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2008

smartmontools för linux. Kanske finns det windows version av det också. Det är långt from alla usb-sata bryggor där det är möjligt att läsa smart datan. Här är en lista på vilka smartmontools stödjer http://sourceforge.net/apps/trac/smartmontools/wiki/Supported...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av CGD:

Finns det något program liknande HD Tune Pro som kan läsa av SMART värdena från en USB disk?

Tror faktiskt att jag fick fram smart-värdena på en extern disk (för det är väl det du menar?) med Hddscan igår. Du kan ju testa iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av CGD:

om du menar usb hårddisk så kan Hard Disk Sentinel läsa av SMART värdena på en usb hårddisk

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig