Synology DS211J - Kan inte installera DSM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2002

Synology DS211J - Kan inte installera DSM

Hej

Försöker installera en Synology DS211J men den vägrar. Har provat med 4st olika hårddiskar nu och även att installera DSM:en med Synology Assistant i Windows och Linux. Men den ger upp efter 23% och säger att filen är korrupt eller att jag har problem med nätverket. Försöker jag köra in dsm:en igen direkt efter så kraschar den redan på 4%. Den gör nätverksinställningar och formaterar hårddisken/diskarna men sen när den ska börja kopiera över dsm:en verkar den inte vilja mera.

Jag har provat att stänga av brandvägg och jag har provat att köra med kabel direkt ifrån min dator till synologyn med fast ip-nummer. Även provat ifrån min laptop men ingen skillnad.

Diskarna jag har provat i är 1TB WDC GREEN,500GB WDC BLUE(med i listan på hårddiskar som ska funka) och två st Samsung 500GB.

Nån som har något tips?.

Intel I5 750|Corsair H80|Asus Formula III Maximus|8GB Standard DDR3|ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC|OCZ Agility 3 120GB|5x1TB@RAID5|Fractal Design R3|XFX 750W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2003

För att klargöra. Försöker du installera DSM (dvs systemet som driver nasen) Eller försöker du skapa en raidvolym?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2002

Systemet som driver nasen.

Intel I5 750|Corsair H80|Asus Formula III Maximus|8GB Standard DDR3|ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC|OCZ Agility 3 120GB|5x1TB@RAID5|Fractal Design R3|XFX 750W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2003
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Mar 2002

Det va så jävla gammal firmware i lådan så det gick inte att installera den senaste. Jag fick rota i deras arkiv efter en äldre DSM och installera den först och sen uppdatera eftersom till senaste.

Det va 2.3 i den så uppdaterade först till 3.0 sen till 4.0 och sist 4.2