Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Memtest86

Hej sweclockers!
Har fått ett antal blåskärmar senaste tiden, har kört Memtest86 och får väldigt många errors. Hur vet jag vilka ramminne som är trasiga? Om de ens är något som funkar..

Vet inte om bilden kom med så jag slänger upp länken igen http://imgur.com/HbN43qT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där jag arbetar
Registrerad
Dec 2004

Testa minnena var för sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Som han ovan säger, testa ett minne taget.
Om du testar alla minnen i samma slot och inte får något fel, byt slot och testa - det kan ju vara ett fel på sloten men det är ovanligt.

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 8TB ISP: Bahnhof 100/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G700 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av MadFred:

Som han ovan säger, testa ett minne taget.
Om du testar alla minnen i samma slot och inte får något fel, byt slot och testa - det kan ju vara ett fel på sloten men det är ovanligt.

Testat alla en gång nu. Det var en som fick massa fel direkt. Är det bättre att köra 2 minnen eller 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Kör bara ett minne åt gången när du testar.

Eftersom du har fått fel på ett minne, när du har kört den ensamt så är självklart att det är trasigt.
Du kan köra datorn med dom andra minnena.

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 8TB ISP: Bahnhof 100/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G700 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av CalleLundin123:

Testat alla en gång nu. Det var en som fick massa fel direkt. Är det bättre att köra 2 minnen eller 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har tre så får du inte dualchannel om ditt system klarar det. Vad har du för grejer för jag kan inte se detta i min kristallkula?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud