Permalänk

Memtest86

Hej sweclockers!
Har fått ett antal blåskärmar senaste tiden, har kört Memtest86 och får väldigt många errors. Hur vet jag vilka ramminne som är trasiga? Om de ens är något som funkar..

Vet inte om bilden kom med så jag slänger upp länken igen http://imgur.com/HbN43qT

Permalänk
Vive la liberté!

Testa minnena var för sig.

Permalänk
Medlem

Som han ovan säger, testa ett minne taget.
Om du testar alla minnen i samma slot och inte får något fel, byt slot och testa - det kan ju vara ett fel på sloten men det är ovanligt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Som han ovan säger, testa ett minne taget.
Om du testar alla minnen i samma slot och inte får något fel, byt slot och testa - det kan ju vara ett fel på sloten men det är ovanligt.

Testat alla en gång nu. Det var en som fick massa fel direkt. Är det bättre att köra 2 minnen eller 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör bara ett minne åt gången när du testar.

Eftersom du har fått fel på ett minne, när du har kört den ensamt så är självklart att det är trasigt.
Du kan köra datorn med dom andra minnena.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CalleLundin123:

Testat alla en gång nu. Det var en som fick massa fel direkt. Är det bättre att köra 2 minnen eller 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har tre så får du inte dualchannel om ditt system klarar det. Vad har du för grejer för jag kan inte se detta i min kristallkula?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)