Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

SNES på xbox360

Tjena har just lagt in SNES emulator på mitt xbox 360 RGH och den funkar kommer upp under fliken emulators. Det jag behöver hjälp med är var jag ska lägga spelen i vilken map? och ska dom hete "namn.smc" eller ska jag konverta dom ?? hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av macjones96:

Tjena har just lagt in SNES emulator på mitt xbox 360 RGH och den funkar kommer upp under fliken emulators. Det jag behöver hjälp med är var jag ska lägga spelen i vilken map? och ska dom hete "namn.smc" eller ska jag konverta dom ?? hjälp!

Vilken emulator la du in?
I dom flesta så kan man ju bläddra efter spelen så borde ju inte vara någon fara att bara döpa någon mapp till "spel" och lägga dom där.

Du kan ju byta till namn på dom om du vill om du känner att det gör det enklare för dig att hitta dom.

Dock tror jag inte du behöver konverta ifrån .smc format då dom flesta emulatorer klarar både .smc och .sfc format

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av SpeedRunnerAlfa:

Vilken emulator la du in?
I dom flesta så kan man ju bläddra efter spelen så borde ju inte vara någon fara att bara döpa någon mapp till "spel" och lägga dom där.

Du kan ju byta till namn på dom om du vill om du känner att det gör det enklare för dig att hitta dom.

Dock tror jag inte du behöver konverta ifrån .smc format då dom flesta emulatorer klarar både .smc och .sfc format

Jag la in SNES360 emulatorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av macjones96:

Jag la in SNES360 emulatorn

Här finns information om hur du lägger in roms

http://www.se7ensins.com/forums/threads/how-to-install-snes36...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

tack så mycket!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Du kanske även vet hur det fungerar att koppla ihop datorn med xbox360 så man kan föra över filer? har just köpt korsad nätverkskabel men får inte det att fungera.