Överklockning med "duel boot", två operativ system

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2011

Överklockning med "duel boot", två operativ system

Hej, jag tror att många har två operativ system här på sweclockers. Jag har en hackintosh med både mac os x och windows 7 installerat. Jag har en ny h80 och en bra kylare från msi på mitt grafikkort. Är det bara att ändra frekvenserna? Jag har inte vågat ändra något efter jag tror att mac os x har en inställd ghz på 3.29. Jag söker snabba svar med erfarenhet hos andra mac os x duel boots användare

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av looxztation:

Hej, jag tror att många har två operativ system här på sweclockers. Jag har en hackintosh med både mac os x och windows 7 installerat. Jag har en ny h80 och en bra kylare från msi på mitt grafikkort. Är det bara att ändra frekvenserna? Jag har inte vågat ändra något efter jag tror att mac os x har en inställd ghz på 3.29. Jag söker snabba svar med erfarenhet hos andra mac os x duel boots användare

Tack på förhand!

Kan du ens överklocka med dina grejer? Kolla vad du har för hårdvara först.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Sweclockers Teamspeak |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av looxztation:

Tack på förhand!

Testa? Du kan ju alltid gå tillbaka.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Dec 2011

Om du överklockar processorn i UEFI/BIOS så kommer överklocksinställningarna att gälla hela datorn, oberoende om du kör Linux, Mac OS eller Windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2011

Tack för alla svar, tross mitt sena svar. Så här ser mitt system ut idag

Asrock proffecsional p67
Intel core i5 2500k
Msi geforce 560 ti twin forzer II

Det andra tror jag är mest oviktigt, en vanlig hdd och en ssd. H80 samt ett nzxt phantom chassi!

Jag har överclockat mitt graffikort och funkar fint med msi afterburner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

P67 overklockar inte så bra, du kan endast bumpa BCLK något inte ändra multipler.