Permalänk

H80i låter?

Halloj!

Har köpt och installerat H80i i datorn, snyggt och kyler bra. Men nu när jag satte mig för att spela lite Metro last light så låter den något fruktansvärt, och även fast jag stängt ner spelet så är den uppe i höga varv och låter. Är det nåt fel på den tro eller får man helt enkelt stå ut med det?

Första gången jag kör med block och grejer inte så duktig.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Du är säker på att det är den som låter? Du kan väl justera hur snabbt fläktarna går manuellt? De ska väl ha typ 3 olika lägen man kan ställa in?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Skrivet av deadich:

Du är säker på att det är den som låter? Du kan väl justera hur snabbt fläktarna går manuellt? De ska väl ha typ 3 olika lägen man kan ställa in?

Datorn har inte låtit så innan jag fixade nya kylaren. Jo det ska gå men har inte tryckt in den sladden, får väl ta och göra det.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

jag kör min h80 på lägsta fläkthastigheten, den är knäpptyst

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av maxnelson:

jag kör min h80 på lägsta fläkthastigheten, den är knäpptyst

Vem vet, det där "i:et" gör kanske mycket? Kan säga såhär, i idle låter den mer än stockkylaren, i load låter den mer än stockkylaren. Så antingen måste jag fixa den sladden för styra fläktarna eller så är det nåt annat.

Jag har t.om ljuddämpat chassi :S

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Säker på att det är fläktarna då? och inte pumpen som kan vara trasig?
Annars tycker inte jag att originalfläktarna som följer med är så speciellt tysta..
Jag rekommenderar andra fläktar och en egen fläktkurva.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Som ronz säger vad är det som låter, är det fläktarna eller pumpen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Vem vet, det där "i:et" gör kanske mycket? Kan säga såhär, i idle låter den mer än stockkylaren, i load låter den mer än stockkylaren. Så antingen måste jag fixa den sladden för styra fläktarna eller så är det nåt annat.

Jag har t.om ljuddämpat chassi :S

Om jag inte missminns så missade jag vid en montering att koppla in fläktstyrning och körde direkt på moderkortet, då surrade fläktarna upp i maxfart och lät något otroligt.
Det kan vara samma sak som du har råkat ut för.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Med största sannolikhet fläktarna som går på maxvarv, då låter de ganska högt. Koppla enligt H80i manualen och ställ in fläktarna med corsair link

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk

Som ovanstående skrev, corsair link, sen sätt fixed rpm på 40% så går dom mycket tystare, doc blev det utbyte till ett par tysta och lågvarviga FD fläktar för min del.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av ronz:

Säker på att det är fläktarna då? och inte pumpen som kan vara trasig?
Annars tycker inte jag att originalfläktarna som följer med är så speciellt tysta..
Jag rekommenderar andra fläktar och en egen fläktkurva.

Ja måste det nästan vara. Fortsätter det så köper jag bättre 120mm + installerar corsairs program

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av Nauie:

Med största sannolikhet fläktarna som går på maxvarv, då låter de ganska högt. Koppla enligt H80i manualen och ställ in fläktarna med corsair link

Ska göra det ska koppla in sladden samt fixa link

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)