Sharp lanserar 4K-skärmen PN-K322B med kapacitiv multi-touch

Permalänk
Melding Plague

Sharp lanserar 4K-skärmen PN-K322B med kapacitiv multi-touch

Det blir ytterligare en 4K-klassad skärm när Sharp lanserar PN-K322B, nu med stöd för både multi-touch och penna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför touch? :/ satsa på billigare skärmar istället

Permalänk
Konsolgrävare

Som Snigeln Bert(fint namn ) säger! Touch är bara en onödig och gör en bra skärm onödigt dyr.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd

Hade varit fett att spela StarCraft 2 med den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmmm, ja jag vill köpa en skärm för +60 000kr och sen fingra ned den med fingeravtryck.....eller nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cfwin:

Hmmm, ja jag vill köpa en skärm för +60 000kr och sen fingra ned den med fingeravtryck.....eller nej.

Dom som har den möjligheten bryr sig inte.

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Nu får de väl för fan ge sig? Vem vill ha touch på en 32"-skärm med den upplösningen? FÖR DET PRISET?!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Visst, att kunna krafsa med penna på skärmen kan väl vara till nytta inom vissa speciella användningsområden, men personligen föredrar jag ju lägre pris och inget stöd för någon form av touch överhuvudtaget.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

JA TACK!
Förstår att touch rimmar illa med många här, inklusive mig faktiskt. Men 4k och penna är en våt dröm för oss som faktiskt har användning för det. Tänk att sitta och jobba på den.
Sen kanske den är skräp i övrigt, det vet jag inget om. Men just 4k och penna är fan en läcker tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Avstängd

NICE! Vill ha! Om rörelseupplösningen är ok så tycker jag inte att 60 000 är dyrt heller, med tanke på vad man får.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Nu får de väl för fan ge sig? Vem vill ha touch på en 32"-skärm med den upplösningen? FÖR DET PRISET?!

Proffs som jobbar på relativt stora företag som har råd med det

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Oh my.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Varför touch? :/ satsa på billigare skärmar istället

Har det stor betydelse när den kostar 60.000kr?.......

Permalänk
Snusfri

Alltid samma gnäll när touch är med i bilden, "Det är skräp" "Vill inte ha massa fläckar" "Folk kommer att hamna på sjukhus för toucharm" osv..

Det är ett KOMPLEMENT till mus och tangentbord och man inte behöver använda touchen om man inte vill, dessutom finns det fler användningsområden än gaming som dessa skärmar primärt är gjorda för.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Varför touch? :/ satsa på billigare skärmar istället

Jo hade ju säkert varit betydligt mer överkomligt utan touch, kanske runt 58 000 kr.

Permalänk
Avstängd

Såg nu att priset är för modellen UTAN touch. Den här är dyrare....

Permalänk
Medlem

ser ingen nytta med dessa skärmar ...överprisade så det heter duga ...möjligt att det finns ett användnings område men kommer bara på ett och det e till funktionshindrade ...samt någon industri ..

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Bra att ställa i en lobby för div saker?
Kanske fälla ner i köksbordet? Någon med pengar över som kan testa?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Varför touch? :/ satsa på billigare skärmar istället

Schysst om man kan luta den och använda pennan. Ha det på skrivbordet borde fungare ganska bra att rita m.m. Eller spela Civilization på.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Entusiast

Perfekt för att bygga ett Star Trek inspirerat hem!

Men annars väntar jag på 24" modellen utan touch, men med >=120Hz uppdateringsfrekvens ....till humana priser

Permalänk
Avstängd

Det märks att det mest är gamers här. Den här skärmen är rena drömmen för illustratörer. Ni vet de där människorna som gör era spel. Och det är inte dyrt heller, Wacom cintiq kostar 30, har bara hd och 24 tum. Det här är ju ett arbetsredskap.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av anon179444:

Det märks att det mest är gamers här. Den här skärmen är rena drömmen för illustratörer. Ni vet de där människorna som gör era spel. Och det är inte dyrt heller, Wacom cintiq kostar 30, har bara hd och 24 tum. Det här är ju ett arbetsredskap.

Även för sjukhus, läkemedelsföretag och liknande.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaULF:

JA TACK!
Förstår att touch rimmar illa med många här, inklusive mig faktiskt. Men 4k och penna är en våt dröm för oss som faktiskt har användning för det. Tänk att sitta och jobba på den.
Sen kanske den är skräp i övrigt, det vet jag inget om. Men just 4k och penna är fan en läcker tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Du tänker lite Wacom misstänker jag?
Om jag inte minns fel så är det väl så att ritplatta definieras va dess DPI och tryckkänslighet? Så, på en en 30" som ska användas som en sån så måste man ju alltså förvänta sig runt 7700 DPI och förmodligen minst 2048 trycknivåer för att den ska vara riktigt bra .. Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Avstängd
Skrivet av devhdc:

Du tänker lite Wacom misstänker jag?
Om jag inte minns fel så är det väl så att ritplatta definieras va dess DPI och tryckkänslighet? Så, på en en 30" som ska användas som en sån så måste man ju alltså förvänta sig runt 7700 DPI och förmodligen minst 2048 trycknivåer för att den ska vara riktigt bra .. Eller är jag helt ute och cyklar?

Näe, du är rätt på det även om över 5000 räcker långt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Även för sjukhus, läkemedelsföretag och liknande.

Ja, finns säkert hur många användningsområden som helst, Cad ritningar arkitekter. Folk här: Kan jag inte spela på det så är det värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Nu får de väl för fan ge sig? Vem vill ha touch på en 32"-skärm med den upplösningen? FÖR DET PRISET?!

Mjölka marknaden bäst man kan, tillverka några riktigt dyra skärmar och sälj till de som skiter guld medan Svenssons fortfarande frossar bland den billiga skiten..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Du tänker lite Wacom misstänker jag?
Om jag inte minns fel så är det väl så att ritplatta definieras va dess DPI och tryckkänslighet? Så, på en en 30" som ska användas som en sån så måste man ju alltså förvänta sig runt 7700 DPI och förmodligen minst 2048 trycknivåer för att den ska vara riktigt bra .. Eller är jag helt ute och cyklar?

Det stämmer. Wacom har också modeller. Inte med denna upplösningen dock, såvitt jag vet.
Hur det ser ut med DPS:en vet jag inte. Gött att slippa ritplattan och ha en allmänt enorm arbetsyta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Hade varit fett att spela StarCraft 2 med den.

Av alla spel väljer du just Starcraft 2 (inget ont om spelet, det är skitbra)

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Det finns oftast en målgrupp för varje produkt, som i det här fallet. Oavsett om 99% inte håller med...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Vilka löjliga priser det är på dessa skärmar. Den enda anledningen att man köper en sådan skärm, är för att vara först; ha det senaste, oavsett kostnad.

För oss vanliga dödliga konsumenter är detta högst troligt inte ett dugg intressant.

Skickades från m.sweclockers.com