Permalänk
Medlem

Vattenkylare H60 v2, saknas delar?

Tjena

Nu är det så jag har beställt fram H60 v2 kylare till cpu. Men något som inte stämmer.

På denna bilden ser man http://www.sweclockers.com/image/gallery/2013/04/04/Imga0117....
att kylare är fästad med så kallade tumskuv som jag aldrig hört talas om förut.

Dessa har jag inte fått med när jag beställt. Utan något annat fäste som passar inte till mitt moderkort. Vart kan man beställa fram dessa, Vad heter dem egentligen?

Inet säljer inte dem. Finns det någon annan sida som säljer dem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon vet?

Permalänk
Medlem

Prata med företaget du köpt den ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ldarax:

Prata med företaget du köpt den ifrån.

Har skickat ett mejl till dem nu... Hoppas att de delar ut nya fästanordningar till kylare...

Permalänk
Medlem

Köpte samma H60 förra veckan, 4 stycken sådana skruvar ska vara med i förpackningen. Sen ska du få med ett fäste för AMD, ett fäste för Intel och en backplate m.m.

Förövrigt en bra kylare

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Köpte samma H60 förra veckan, 4 stycken sådana skruvar ska vara med i förpackningen. Sen ska du få med ett fäste för AMD, ett fäste för Intel och en backplate m.m.

Förövrigt en bra kylare

Fanns dom med när du beställde hem?

Det är denna ringen jag söker efter..

http://www.sweclockers.com/image/red/2011/03/15/Am33.jpg?t=or...

Permalänk
Medlem

Det jag fick med var ett fäste till amd som använde sig av 2 skruvar,
Ett fäste till intel som använde 4 skruvar
Och sen en backplate som du kan justera för att passa just ditt mobo och
4 st gängskruvar att fästa backplaten med.

Inget annat fanns i förpackningen, vet inte riktigt vilken "ring" du menar att du saknar? :/

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem

Ta gärna en bild på de tillbehör du fått och ladda upp istället. Blir lättare så.

Om det är den monteringen på bilden som du menar(samma som till H80i/H100i) så bör du fått med dessa:

Och för att montera till en AMD ska du ta två av de universala tumskruvarna, och skruva fast klykan som du genomfört genom pumpfästet. Sedan fäster man klykornan i stockkylarramen. Om du inte har dessa så bör du kontakta din återförsäljare och klaga tills du får det utskickat till dig.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g33ksies:

Fanns dom med när du beställde hem?

Det är denna ringen jag söker efter..

http://www.sweclockers.com/image/red/2011/03/15/Am33.jpg?t=or...

Den sitter ju redan på moderkortet, på AM3+ är den tvådelad, men på alla gamla AMD moderkort, så är den som en "ring"

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Den sitter ju redan på moderkortet, på AM3+ är den tvådelad, men på alla gamla AMD moderkort, så är den som en "ring"

Den har jag inte fått när jag beställde hem dator från Inet. De tog bort och monterade med annat fläkt med egna fästen.

Jag skrev fel. Det saknas inte något delar på vattenkylare förutom fäste på moderkort... Sorry för stökig tråd... Hur får man tag såna fästen?

Till andra som svarat, läs denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g33ksies:

Den har jag inte fått när jag beställde hem dator från Inet. De tog bort och monterade med annat fläkt med egna fästen.

Jag skrev fel. Det saknas inte något delar på vattenkylare förutom fäste på moderkort... Sorry för stökig tråd... Hur får man tag såna fästen?

Till andra som svarat, läs denna.

Kontakta Inet och förklara läget. Du får säkerligen ett fäste skickat till dig.

Försök i framtiden att använda citatfunktionen. Annars får vi som svarar ingen notis när du skriver, och det är ofta svårt att hitta tillbaka.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Kontakta Inet och förklara läget. Du får säkerligen ett fäste skickat till dig.

Försök i framtiden att använda citatfunktionen. Annars får vi som svarar ingen notis när du skriver, och det är ofta svårt att hitta tillbaka.

Jag har annars hittat en som säljer ett fäste för billig peng. Det är löst nu...

Ursäkta. Nästa gång använder jag bättre med citatfunktionen som att citera flera knappen

Om ni vill fortfarande hjälpa mig med annat problem kollar gärna på min andra tråd nedanför..

http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1221016-vad-har-jag-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av g33ksies:

Den har jag inte fått när jag beställde hem dator från Inet. De tog bort och monterade med annat fläkt med egna fästen.

Jag skrev fel. Det saknas inte något delar på vattenkylare förutom fäste på moderkort... Sorry för stökig tråd... Hur får man tag såna fästen?

Till andra som svarat, läs denna.

Det är det som är nackdelen med att beställa en färdigbyggd dator, man får den färdigbyggd, men alla tillbehör som ligger i varje lös dels kartong, samt andra tillbehör kan då försvinna.
Det brukar följa med en drös olika användbara tillbehör till moderkort, grafikort mm, som man kan ha användning för senare...
Som man betalar för, men som då datorbyggaren kan använda själva till andra byggen.
Kräv av inet att de skickar en ny gratis, du har ju betalat för den...inet ska ju vara bäst, men de är päst

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det är det som är nackdelen med att beställa en färdigbyggd dator, man får den färdigbyggd, men alla tillbehör som ligger i varje lös dels kartong, samt andra tillbehör kan då försvinna.
Det brukar följa med en drös olika användbara tillbehör till moderkort, grafikort mm, som man kan ha användning för senare...
Som man betalar för, men som då datorbyggaren kan använda själva till andra byggen.
Kräv av inet att de skickar en ny gratis, du har ju betalat för den...inet ska ju vara bäst, men de är päst

Joo, sant... Deras sätt att montera datorer är ju bra... Skulle kräva ett om jag inte fick tag ett... Som sagt det fanns en som var schyst. Han plockade bort fästen och skicka till mig bara för 60 kr

Permalänk
Medlem

Men 60:- har du nu lagt ut på inets fadäser...det var inte pingvinstången värd

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Men 60:- har du nu lagt ut på inets fadäser...det var inte pingvinstången värd

Så var man desperat Aningen får jag den imorgon på posten... Har iallafall beställt hem kylpasta från inet. Får den aningen imorgon med... Får se om det följer med en pingvinstång då

Permalänk
Medlem
Skrivet av g33ksies:

Jag har annars hittat en som säljer ett fäste för billig peng. Det är löst nu...

Ursäkta. Nästa gång använder jag bättre med citatfunktionen som att citera flera knappen

Om ni vill fortfarande hjälpa mig med annat problem kollar gärna på min andra tråd nedanför..

http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/1221016-vad-har-jag-s...

Du behöver inte ursäkta. Säger det bara för din egen skull Man får mer hjälp med den funktionen

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.