Bahnhof byter till privata IP-Adresser.

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Tack har suttit som en tok och inte fattat varför folk inte kan ansluta på min publika ip.

Man kan fixa publik ip själv genom att logga in på dhcp.bahnhof.se

Permalänk
Medlem

Kan man fortfarande ansluta sig till en vpn-tjänst även om man har fått privat ip från sin ISP?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NaturMackan:

Kan man fortfarande ansluta sig till en vpn-tjänst även om man har fått privat ip från sin ISP?

Hej!
Ja det ska funka utan problem så länge allt är korrekt inställt hos Bahnhof.
Annars kan du ju som sagt fixa publik IP själv, om du kollar inlägget ovanför ditt så ser du länken

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!
Ja det ska funka utan problem så länge allt är korrekt inställt hos Bahnhof.
Annars kan du ju som sagt fixa publik IP själv, om du kollar inlägget ovanför ditt så ser du länken

Tack. Jag har faktiskt inte Banhof, men tyckte att frågan var passande här ändå, eftersom jag fick privat ip tilldelad från min nya ISP.

Skulle det finnas några nackdelar, eller säkerhetsproblem, med vpn och privat ip?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NaturMackan:

Tack. Jag har faktiskt inte Banhof, men tyckte att frågan var passande här ändå, eftersom jag fick privat ip tilldelad från min nya ISP.

Skulle det finnas några nackdelar, eller säkerhetsproblem, med vpn och privat ip?

Hej!
Vad är det för ISP du fått nu?

Angående problem så, rent säkerhetsmässigt mellan dig och VPN servern så ska det inte vara skillnad på om du har en publik IP från din underliggande ISP direkt till din egna router, eller om du blir NAT:ad (delad IP).

VPN uppkoppling mellan din klient (dator, mobil etc) ska funka via bredbandet oavsett, så länge din operatörs utrustning (brandväg/router) är korrekt inställd.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Man kan fixa publik ip själv genom att logga in på dhcp.bahnhof.se

Hur gör man det? När jag loggar in på den sidan så får jag bara upp detta:

"Aktivera dator
Vi känner inte igen din ip-adress xxx.xxx.xx.xxx?
Du har abonnemang på Telia Oppen Fiber SDU, men denna ip ska inte kunna förekomma där.
Därför kan vi inte aktivera din dator.

Testa att starta om din dator och eventuell bredbandsdelare/router och försök igen.

Får du samma fel igen så kontakta Bahnhof Kundtjänst på 08-555 771 50."

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hur gör man det? När jag loggar in på den sidan så får jag bara upp detta:

"Aktivera dator
Vi känner inte igen din ip-adress xxx.xxx.xx.xxx?
Du har abonnemang på Telia Oppen Fiber SDU, men denna ip ska inte kunna förekomma där.
Därför kan vi inte aktivera din dator.

Troligtvis för de inte använder det där. Det används bara på vissa orten inom vissa stadsnät/öppna nät. Kolla vad du har för publik IP, sedan kolla på Ripe/Iana vilket det tillhör, om det står Bahnhof så är det en publik address.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Troligtvis för de inte använder det där. Det används bara på vissa orten inom vissa stadsnät/öppna nät. Kolla vad du har för publik IP, sedan kolla på Ripe/Iana vilket det tillhör, om det står Bahnhof så är det en publik address.

Tack för tipset. Konstaterade att jag inte har en statisk publik IP-adress. Jag måste alltså ringa dem och vänta i kö i timmar? Går inte att fixa på annat sätt?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Tack för tipset. Konstaterade att jag inte har en statisk publik IP-adress. Jag måste alltså ringa dem och vänta i kö i timmar? Går inte att fixa på annat sätt?

Privat kunder får oftast inte statiska publika adresser, men har för mig att man kan beställa det hos bahnhof för en extra kostnad varje månad. Vad har du får IP? räcker med om du skriver in the tre första.. typ 109.101.202.xxx

Om du inte kan beställa på deras hemsida så får du nog ringa.

Men som sagt du har får nog publika ipv4 addresser om det ändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Privat kunder får oftast inte statiska publika adresser, men har för mig att man kan beställa det hos bahnhof för en extra kostnad varje månad. Vad har du får IP? räcker med om du skriver in the tre första.. typ 109.101.202.xxx

Om du inte kan beställa på deras hemsida så får du nog ringa.

Men som sagt du har får nog publika ipv4 addresser om det ändras.

frostfield skrev ju att man kan fixa det själv på dhcp.bahnhof.se
Vilken menar du? Den som jag "ser" eller den som man "ser" utifrån?
Varför skulle det vara en extra kostnad? Det står ju på flera ställen i denna tråden att det är gratis. På mitt förra abonnemang hos BBB så fick jag det utan att fråga. Vill ha det för att kunna öppna portar till online-spel.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

frostfield skrev ju att man kan fixa det själv på dhcp.bahnhof.se
Vilken menar du? Den som jag "ser" eller den som man "ser" utifrån?
Varför skulle det vara en extra kostnad? Det står ju på flera ställen i denna tråden att det är gratis. På mitt förra abonnemang hos BBB så fick jag det utan att fråga. Vill ha det för att kunna öppna portar till online-spel.

Du kan få en publik ip om du begär det men statisk ip brukar bara ingå i företagsabonemang eller ibland som tillval till privatabonemang, jag har inte sett några uppgifter på att du kan begära en statisk publik ip från Bahnhof.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan få en publik ip om du begär det men statisk ip brukar bara ingå i företagsabonemang eller ibland som tillval till privatabonemang, jag har inte sett några uppgifter på att du kan begära en statisk publik ip från Bahnhof.

Ok, är det tillräckligt för att kunna öppna portar då? (Ursäkta min okunskap)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ok, är det tillräckligt för att kunna öppna portar då? (Ursäkta min okunskap)

Ja en publik ip är att du har en ip adress direkt ut mot internet och inte en som är privat så att säga.

En statisk är en ip adress du har hela tiden
En dynamisk är en ip adress som du har temporärt sålänge lånet gäller.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Ja en publik ip är att du har en ip adress direkt ut mot internet och inte en som är privat så att säga.

En statisk är en ip adress du har hela tiden
En dynamisk är en ip adress som du har temporärt sålänge lånet gäller.

Allt detta vet jag, men måste man inte ha en statisk IP för att kunna öppna portar (för exempelvis spel)?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Piece of Cake:

Allt detta vet jag, men måste man inte ha en statisk IP för att kunna öppna portar (för exempelvis spel)?

Nej och de allra flesta har inte statisk ip idag på hemmaabonemang eftersom det är brist på ipv4 adresser.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej och de allra flesta har inte statisk ip idag på hemmaabonemang eftersom det är brist på ipv4 adresser.

Ok, då överdrev jag med statisk i så fall. Tack för hjälpen. Återstår bara att ringa bahnhof då?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

frostfield skrev ju att man kan fixa det själv på dhcp.bahnhof.se

Alltså, Bahnhof kör en teknologi som heter CGN (Carrier Grade NAT) vilket är så flera delar på en ipv4 adress, man får alltså inte en unik egen ip adress ut på internet, om du sedan köra router hemma så går du genom dubbel NAT som kan orsaka problem för folk som vill köra server tjänster eller liknande, även VPN kan strula.

Men, Bahnhof har bara kört detta på prov i vissa orter och om man vill ha en publik adress och inte gå via deras CGN så kan man fixa det själv via dhcp.bahnhof.se och du fick ett felmeddelande som antyder på att de inte kör CGN på kunder i ditt nät.

Jag vet att Itux i Göteborg använder Bahnhofs CGN, så har du Itux så måste du i sånt fall ringa, men har du inte Itux så får du troligtvis en publik ipv4 adress till din router/dator i ditt hem baserat på den informationen som finns.

Permalänk
Medlem

Men jag som har en DNS på mitt privata moln, kommer detta ställa till problem eller kommer det bara vara så att min ip uppdateras med DNSen som vanligt?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

När du har ett pubilkt ip kommer det uppdateras och fungera som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Alltså, Bahnhof kör en teknologi som heter CGN (Carrier Grade NAT) vilket är så flera delar på en ipv4 adress, man får alltså inte en unik egen ip adress ut på internet, om du sedan köra router hemma så går du genom dubbel NAT som kan orsaka problem för folk som vill köra server tjänster eller liknande, även VPN kan strula.

Men, Bahnhof har bara kört detta på prov i vissa orter och om man vill ha en publik adress och inte gå via deras CGN så kan man fixa det själv via dhcp.bahnhof.se och du fick ett felmeddelande som antyder på att de inte kör CGN på kunder i ditt nät.

Jag vet att Itux i Göteborg använder Bahnhofs CGN, så har du Itux så måste du i sånt fall ringa, men har du inte Itux så får du troligtvis en publik ipv4 adress till din router/dator i ditt hem baserat på den informationen som finns.

Tack så mycket för förklaringen. Jag är säker på att jag inte har någon publik IP eftersom det inte går att öppna några portar samt att den IP-adress som min router har blivit tilldelad (samt som står när jag loggar in på dhcp.bahnhof.se) är inte samma som står som "min" IP när jag kollar på ripe.

Update: Ringde och efter 55 min i telefonkö så fick jag en publik IP-adress. Nu funkar allt som det ska.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Har felsökt ddclient och dynamisk DNS ett bra tag nu för att hitta felet. Min domän angav fel IP och jag var jäkligt förbryllad. Sitter just nu I en telefonkö till Bahnhof för att äntligen få min anslutning att fungera. Satan vilka telefonköer de har, och jäklar vad fult beteende att inte informera sina kunder om detta. Bahnhof hade kunnat undvika stora problem för deras kunder om de bara informerat dem om detta. Det enda anslutningen fungerar till är webbbrowsning. Servern strular. Spel strular. Hade jag vetat detta innan jag beställde abbonemanget hade jag valt en annan leverantör. Jag kan förstå att de inte vill nämna något innan man beställer från dem, de hade tappat kunder då, men när man väl beställt hade de väl ändå kunnat erkänna sina brister.

Jag passar på att skriva av mig undet tiden. Jag flyttade för ett par månader sedan och under denna begränsade tid haft 3 ISPer i den nya lägenheten:

Först hade jag ett temporärt abbonemang från T3 utan bindningstid för jag inte hade tid att kolla upp lämpligt abbonemang just vid flytt. Dock visade det sig att erbjudandet T3 lagt ut var felaktigt och de kunde inte erbjuda det. Jag fick också 2 OLIKA orderbekräftelser, där båda två innehöll rätt grova fel. Efter mycket om och men och kontakt med dem lyckades jag häva köpet till slut då de ville ta mer betalt och hålla mig till en bindingstid än det jag beställt.

Därefter tog jag Bredbandsbolaget, samma där, ett temporärt abbongenmang utan bindingstid för jag behövde undersöka om jag kunde klara mig utan statiskt IP som jag hade i min gamla lägenhet och använda dynamisk DNS. Det kunde jag visade det sig när jag drog in ddclient på servern. Bredbandsbolaget hade under min korta tid där ca 50% downtime. Dessa var de medvetna om när jag ringde in, men de låg inte utlagda på deras hemsida under driftstörningar. De lägger tydligen inte ut driftstörningar på hemsidan och vill inte erkänna de problem de har verkar det som, vilket jag anser vara ganska fult gjort av dem. Jag kan också meddela att de efter uppsägning skickar bekräftelser på denna uppsägning. Många. Gånger. Jag är uppe i över 20 brev från dem med samma identiska bekräftelse på uppsägning.

Nu när jag vet att jag klarar mig utan fast IP hade jag mer än ett alternativ (fast IP erbjuds enbart av BitCom). Jag valde Bahnhof pga bra rykte och jag valde ett billigare abbonemang med bindingstid för nu när jag väl valt ut ett abbonemang som passar mig ämnar jag stanna. Och då händer det här. Vafan. Ingen av de andra ISPerna hade detta problem, även om de hade sina egna problem.

Permalänk
Skrivet av Xcym:

Men jag som har en DNS på mitt privata moln, kommer detta ställa till problem eller kommer det bara vara så att min ip uppdateras med DNSen som vanligt?

För mig fungerade det inte. Servern får ett DHCP leasat IP som vi kan kalla A. Denna leder innanför Bahnhofs nät till servern, men syns inte utifrån. Utifrån tilldelas den ett IP vi kan kalla B som leder till en massa enheter, och inte enbart servern. Detta IP går därför inte heller att använda. Det är detta IP som enheter utifrån ser och det IP som din server försöker anmäla som sitt till dynamisk DNS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_moggo:

Har felsökt ddclient och dynamisk DNS ett bra tag nu för att hitta felet. Min domän angav fel IP och jag var jäkligt förbryllad. Sitter just nu I en telefonkö till Bahnhof för att äntligen få min anslutning att fungera. Satan vilka telefonköer de har, och jäklar vad fult beteende att inte informera sina kunder om detta. Bahnhof hade kunnat undvika stora problem för deras kunder om de bara informerat dem om detta. Det enda anslutningen fungerar till är webbbrowsning. Servern strular. Spel strular. Hade jag vetat detta innan jag beställde abbonemanget hade jag valt en annan leverantör. Jag kan förstå att de inte vill nämna något innan man beställer från dem, de hade tappat kunder då, men när man väl beställt hade de väl ändå kunnat erkänna sina brister.

Vad är det för fult med Bahnhof? Att kunden inte läser på sin leverantörs hemsida att de gått över till NAT för kunderna (vilket inte påverkar många, utan främst de som vill köra egen server). De har upplyst om detta tydligt på sin hemsida.
Så det är ingen brist att Bahnhof har upplyst om det, men sedan att kunden inte valt att läsa informationen ordentligt.
Sedan så ska det gå att lögga på publik ip själv via: http://dhcp.bahnhof.se/cgi-bin/macmanager.cgi

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Vad är det för fult med Bahnhof? Att kunden inte läser på sin leverantörs hemsida att de gått över till NAT för kunderna (vilket inte påverkar många, utan främst de som vill köra egen server). De har upplyst om detta tydligt på sin hemsida.
Så det är ingen brist att Bahnhof har upplyst om det, men sedan att kunden inte valt att läsa informationen ordentligt.
Sedan så ska det gå att lögga på publik ip själv via: http://dhcp.bahnhof.se/cgi-bin/macmanager.cgi

Jag skulle snarare uttrycka det som att man enbart kan surfa lite med denna typa av abbonemang. Allt som kräver direkt anslutning, som inkluderar spel, fungerar inte.

Den där hemsidan har jag varit in på. Man är begränsad till at registrera EN dator, och den tillåter inte mig att ändra något till Privat IP.

Angående telefonkön verkar det som att jag inte hinner komma fram. Den har bara öppet till kl14 idag, och jag ringde först vid kl 12.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_moggo:

Jag skulle snarare uttrycka det som att man enbart kan surfa lite med denna typa av abbonemang. Allt som kräver direkt anslutning, som inkluderar spel, fungerar inte.

Den där hemsidan har jag varit in på. Man är begränsad till at registrera EN dator, och den tillåter inte mig att ändra något till Privat IP.

Angående telefonkön verkar det som att jag inte hinner komma fram. Den har bara öppet till kl14 idag, och jag ringde först vid kl 12.

Det ska fungera, det enda som inte funkar är inkommande portar för egen server, spel ska inte påverkas alls, då har Bahnhof konfigurerat fel.
Det har funkat för andra att registrera via den sidan och sedan starta om utrustningen, annars löser Bahnhof supporten det via telefonen.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

De har upplyst om detta tydligt på sin hemsida.
Så det är ingen brist att Bahnhof har upplyst om det, men sedan att kunden inte valt att läsa informationen ordentligt.

Det står för övrigt inget alls om detta på Bahnhofs sida i stadsnätet, den jag beställer från. Att man ska behöva besöka Bahnhofs andra sajter för att finkamma efter dolda klausuler på avtalet tycker jag är fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_moggo:

Det står för övrigt inget alls om detta på Bahnhofs sida i stadsnätet, den jag beställer från. Att man ska behöva besöka Bahnhofs andra sajter för att finkamma efter dolda klausuler på avtalet tycker jag är fel.

Det är inga dolda klasuler o i ett avtal, utan framgår tydligt på Bahnhof.se
"Varför fungerar inte min publika IP-adress?
I väntan på IPv6 går Bahnhof successivt över till privata ip-adresser. Förändringen sker stegvis i olika stadsnät och påverkar ett litet antal abonnenter. Driftsätter eller använder du tjänster som kräver publika ip-adresser (exempelvis ftp-servrar, webbkameror och/eller autenticeringsystem) måste du själv anmäla ditt behov till oss. Att behålla sina publika ip-adresser är kostnadsfritt. Vi informerar i aktuella stadsnät när omläggningen sker."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Det är inga dolda klasuler o i ett avtal, utan framgår tydligt på Bahnhof.se

Hur ska jag veta att jag måste gå in på flera av deras sajter för att hitta sådant?

De kanske har Bahnhof.org också, och där står det att abbonemangsavgiften debiteras månadsvis, där deras definition av månad är månad på Mercurius, dvs man debiteras ca var 12e timme?

De kanske har Bahnhof.net där de säger att de enbart ger tillträde till sajter efter eget tycke, just nu dessa 3 ointressanta sajter.

EDIT: Det har suttit och läst igenom "Allmänna villkoren" och där nämns det inte ALLS. Det nämns inte heller på deras sajt för stadsnätet, utan denna rätt viktiga punkt som gör deras abbonemang oanvändbar nämns enbart på en annan sajts FAQ.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_moggo:

Hur ska jag veta att jag måste gå in på flera av deras sajter för att hitta sådant?

De kanske har Bahnhof.org också, och där står det att abbonemangsavgiften debiteras månad, där deras definition av månad är månad på Mercurius, dvs man debiteras ca var 12e timme?

De kanske har Bahnhof.net där de säger att de enbart ger tillträde till sajter efter eget tycke, just nu dessa 3 ointressanta sajter.

Eh?
Vad mfnar du med "flera av deras siter"? Beställningssidan i ditt stadsnät är inte Bahnhofs site, utan Bahnhofs site är bahnhof.se för privatpersoner, och bahnhof.net riktade mot företagare/serverdelen.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Jag han fram innan kl 14, Bahnhof begränsar dock sina kunder till ETT IP, vill jag att folk ska kunna ansluta samtidigt som man spelar måste jag anväda annan ISP ser det ut som.

Efter 90 minuters telefonkö med 60 pers före i kön och läst ovanstående personer som också suttit i tider närmare en timme diverse dagar i veckan påstår personen i supporten att de i snitt brukar ha 10 pers i kö.

Telefonkön för uppsägning har tyvärr stängt idag, men jag säger preemptivt:

Tack och hej Bahnhof