Permalänk
Medlem

First time...

Hej hej, jag vill börja med att be om ursäkt. Det finns säkert hundratals trådar som den här men jag vill ändå gnälla lite och ställa mina egna frågor hehe.
Hur som helst, jag är bara en gamer utan någon som helst koll på datorer som tänkte overclocka min 2500k med min P8Z68-V LX motherboard. Nu är frågan, hur f*n gör jag? Jag har beställt en Cooler Master Hyper 212 Evo kylare. Jag sökte lite på Google och det verkar vara en bra kylare för ett bra pris. Efter det har jag ingen aning. Så om någon skulle kunna ge mig en länk till någon bra guide som passar på mina specs eller förklara lite hur man gör skulle jag vara otrloigt tacksam för det!

Visa signatur

MB: ASUS P8Z68-V LX
CPU: i5 2500K 4.5GHz, 1.4V + Hyper 212 EVO
GPU's: Gainward GTX 770 2GB (OC) + ASUS GTX 560 Ti (Dedicated PhysX)
RAM: Kingston 8GB 1333MHz CL9
SSD+HDD's: Samsung 840 EVO 120GB + Seagate Barracuda 1TB + WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av HUBERU:

Hej hej, jag vill börja med att be om ursäkt. Det finns säkert hundratals trådar som den här men jag vill ändå gnälla lite och ställa mina egna frågor hehe.
Hur som helst, jag är bara en gamer utan någon som helst koll på datorer som tänkte overclocka min 2500k med min P8Z68-V LX motherboard. Nu är frågan, hur f*n gör jag? Jag har beställt en Cooler Master Hyper 212 Evo kylare. Jag sökte lite på Google och det verkar vara en bra kylare för ett bra pris. Efter det har jag ingen aning. Så om någon skulle kunna ge mig en länk till någon bra guide som passar på mina specs eller förklara lite hur man gör skulle jag vara otrloigt tacksam för det!

SNÄLLA, kolla högst upp i denna delen av foumet. Där finns en bra guide... http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Finns som du säger hundra trådar, läs i dem. Har du fortfarande frågor kvar som inte besvarats i någon av de tidigare, då är du varmt välkommen att starta en tråd om dem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.