Permalänk
Medlem

Vattenkylning temperatur

För någon dag sedan startade jag upp min dator för första gången efter att ha läcktestat datorn i 24 timmar. Jag gick in och kollade vad mina temperaturer låg på och min processor ligger och idlar på 30 grader och 37 grader i load. Detta är första gången jag vattenkylt datorn och jag vet inte om det är bra temperaturer. Processorn kyls av en 240 rad och rumstemperaturen ligger på 25 grader kanske lite mer. Undrar om det är normala temperaturer eller om jag gjort något fel.

Permalänk
Avstängd

Helt normala temps

Permalänk
Skrivet av hammerTH:

För någon dag sedan startade jag upp min dator för första gången efter att ha läcktestat datorn i 24 timmar. Jag gick in och kollade vad mina temperaturer låg på och min processor ligger och idlar på 30 grader och 37 grader i load. Detta är första gången jag vattenkylt datorn och jag vet inte om det är bra temperaturer. Processorn kyls av en 240 rad och rumstemperaturen ligger på 25 grader kanske lite mer. Undrar om det är normala temperaturer eller om jag gjort något fel.

Vad är det för processor? oklockad? hur som helst ser det väldigt bra ut.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Processorn är en i5 3570k oclockad kommer dock klocka den senare.