Ska ställa in datorn i ett trångt utrymme, behålla sidorna på ?

Permalänk

Ska ställa in datorn i ett trångt utrymme, behålla sidorna på ?

Hej!

Ska ställa in min dator i mitt skrivbord, det är ett litet utrymme på 37x58x60cm (BxHxD). Datorn kommer att bli varmare och undrar om det är bättre att ta av sidorna på datorn? Eller förstår det flödet i datorn kanske?

Har vattenkylning i datorn som drar in luft i toppen och en fläkt bak på datorn som blåser ut luften. Vad säger ni ? Vad hade ni gjort?

Hade ju kunnat testa båda men det är så jäkla jobbigt att koppla in och ut datorn i det trånga utrymmet

// Samus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samus-aran:

Hej!

Ska ställa in min dator i mitt skrivbord, det är ett litet utrymme på 37x58x60cm (BxHxD). Datorn kommer att bli varmare och undrar om det är bättre att ta av sidorna på datorn? Eller förstår det flödet i datorn kanske?

Har vattenkylning i datorn som drar in luft i toppen och en fläkt bak på datorn som blåser ut luften. Vad säger ni ? Vad hade ni gjort?

Hade ju kunnat testa båda men det är så jäkla jobbigt att koppla in och ut datorn i det trånga utrymmet

// Samus

Kanske borra hål i skrivbordet och sätta fläktar som drar luft igenom det trånga utrymmet? :

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samus-aran:

Hej!

Ska ställa in min dator i mitt skrivbord, det är ett litet utrymme på 37x58x60cm (BxHxD). Datorn kommer att bli varmare och undrar om det är bättre att ta av sidorna på datorn? Eller förstår det flödet i datorn kanske?

Har vattenkylning i datorn som drar in luft i toppen och en fläkt bak på datorn som blåser ut luften. Vad säger ni ? Vad hade ni gjort?

Hade ju kunnat testa båda men det är så jäkla jobbigt att koppla in och ut datorn i det trånga utrymmet

// Samus

Du ska alltid ha luckorna på, annars försvinner den kalla luften som sugs in där fram rakt ut igen och du förstör luftflödet.
Att du har en vägg på vars en sida om datorn spelar ingen roll för värmens skull, huvudsaken är att du har fritt blås från insug och utblås.
Har du inte det får du såga hål i skrivbordet och kanske till och med sätta fläktar i hålen.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde detta en gång, hade ett skrivbord med en såndär "stor dörr" på och där ställe ja in min dator, först körde jag med dörren stängd för anledningen till att den skulle stå där var för att få bort den och sedan få ner ljudnivån. Datorn vart extremt varm så det gick ju inte, testade även med att köra med öppen dörr och det gick inte heller då det fortfarande vart väldigt varmt där inne. Så om du ska göra detta så såg ut hål du så du kan sätta fläktar i.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Avstängd

jag kör min dator i ett skåp till ett skrivbord men har sågat ut en stor chunk av baksidan så luften kommer ut och har 2st 120mm fläktar monterade i sidan på skåpet som går i ca 500rpm som tar in luft och min temp blir bättre med chassie sidorna av

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

jag kör min dator i ett skåp till ett skrivbord men har sågat ut en stor chunk av baksidan så luften kommer ut och har 2st 120mm fläktar monterade i sidan på skåpet som går i ca 500rpm som tar in luft och min temp blir bättre med chassie sidorna av

Dock så har du ju en låda i en låda så din luft försvinner inte. Dvs du har tagit av sidorna på chassit men har sidor iom att den står i et skåp som du sedan gjort hål i och därför försvinner inte den kalla luften ut på sidorna.

Visa signatur

Intel i7 9700k @ stock || ASUS PRIME Z390-A || RTX 2070 || 16GB HyperX 16GB 2666