Kan inte föra över stora filer till USB eller mobilen

Permalänk
Medlem

Kan inte föra över stora filer till USB eller mobilen

När jag ska föra över filmer eller stora filer till ngn av mina USB eller mitt externa sd card på mobilen så går det inte.

Det börjar okej men efter ett litet tag så stannar det upp och ingenting händer.

Dock går det över direkt om jag t ex lägger över bilder eller filer som inte är stora.

Båda är NTFS, har provat med annan kabel till mobilen samt andra olika usb ingångar.

Har inga problem med att föra över stora filer från t ex mitt skrivbord till mina externa hårddiskar på 1-3 TB

Permalänk
Medlem

Testa med att formarera om ett usb minne till ntfs.
Har du kollat så de verkligen är ntfs, för mina usb och sd kort har alltid varit formaterade med fat32 från fabrik.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fernux:

Testa med att formarera om ett usb minne till ntfs.
Har du kollat så de verkligen är ntfs, för mina usb och sd kort har alltid varit formaterade med fat32 från fabrik.

ja de är ntfs, har formaterat dem till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyndrom:

ja de är ntfs, har formaterat dem till det.

är du säker på att det finns utrymme nog på dem då du för över? Annars kan jag inte förstå att det skulle vara något problem.

Edit: Vänta, har du formaterat ditt SD-kort till NTFS? Det går ju inte med android har jag för mig
Kanske här problemet ligger. Men att föra över till ett usb-minne eller SD-kort med NTFS ska annars gå fint.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

är du säker på att det finns utrymme nog på dem då du för över? Annars kan jag inte förstå att det skulle vara något problem.

Edit: Vänta, har du formaterat ditt SD-kort till NTFS? Det går ju inte med android har jag för mig
Kanske här problemet ligger. Men att föra över till ett usb-minne eller SD-kort med NTFS ska annars gå fint.

är inte 100 på om sd-kortet är ntfs, formaterade det i mobilen så jag antar att det borde vara rätt då iaf, men grejjen är den att jag har fört över filmer till samma sd kort innan(har inte formaterat kortet sedan dess) och har även fört över filmer till usb-minnet innan men nu helt plötsligt så vill det inte längre och jag fattar inte varför, båda två har tillräckligt med plats ledigt, usb-minnet har 15 GB ledigt och filmen är 5 GB, SD-kortet har 25 GB ledigt och filmen är som sagt 5 GB så det borde fungera :/

Permalänk
Medlem

Formatera om i alla fall för att utesluta fel på filsystemet på usb och testa igen.
vad har du för operativ?

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem

Testa att formatera till exfat istället för ntfs.