Vattenkylnings Råd (Och ja, det finns redan en tråd, hjälper inte mig dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Flödet behöver bara vara konstant, och det är det. Radiatoryta har jag tryckt in så mycket det går, vad mer kan man göra? Kan beskådas på min tråkiga hemsida under galleri.

Edit: Min loop ser ut såhär: Pump/Res -> 240RAD -> GPU -> 120RAD -> CPU -> 240RAD -> retur

Jo flöde är viktigt, under 1 gpm = ca 4 lpm så börjar det snabbt märkas på termometern, men en ddc1+ gör det utan vidare förutsatt att man inte har strypt den. Det spelar heller ingen roll i vilken ordning du har dina saker bara att du tar den kortaste vägen möjligt mellan komponenterna.

Du borde ha väldigt bra delta med den setupen. Inga 60° på någonting mer åt 10- max 15° över rumstemp. Om du inte misslyckats med någon montering så tror jag helt enkelt att du kör lite för mycket real silent

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

... så tror jag helt enkelt att du kör lite för mycket real silent

Varför annars köra med vattenkylning?

Ville ha en så tyst dator som möjligt för husfridens skull. Tyvärr måste jag fortfarande stänga dörren eftersom jag vägrar byta tangentbord. Kanske testar o-ring mod någon dag, då skulle jag kunna ha dörren öppen och evakuera all den överskottsvärme som min dator producerar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Flödet behöver bara vara konstant, och det är det. Radiatoryta har jag tryckt in så mycket det går, vad mer kan man göra? Kan beskådas på min tråkiga hemsida under galleri.

Edit: Min loop ser ut såhär: Pump/Res -> 240RAD -> GPU -> 120RAD -> CPU -> 240RAD -> retur

Hoppsan, jag tycker jag har höga temperaturer med min 2600k och ett GTX570 (har inget block till det andra kortet än). Klättrar upp till 60 grader i min loop vid belastning. Förklaringen i mitt fall är den klart klena radiatorytan. Jag kör bara med en enkel 240 rad och ska självklart komplettera med mer yta innan jag kyler gpu nummer 2.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster