SLI "Sträck ut bildskärmar med Surround" fungerar inte!

Permalänk

SLI "Sträck ut bildskärmar med Surround" fungerar inte!

I princip vad titeln säger, Sträck ut bildskärmar med Surround fungerar inte utan så fort jag ska konfigurera/apply så hoppar den bara bort där ifrån. Det konstigaste är att jag ominstallerade datorn idag, innan fungerade allt detta perfekt. förstår inte vad som är felet, har testat med det mesta, ominstallera drivers, moderkortsdrivrutiner och allt. De 3 skärmarna fungerar som vanligt, det är dock surround som inte fungerar så SLI bryggan är det inget fel på. Testat det mesta på Google och kollat runt på vad som kan vara felet, hittar dock ingenting vettigt...
Om någon har förslag på vad som kan vara fel är det bara att posta!

Lite information.
Jag sitter på 2st 560ti Ena är top och andra inte, den andra är dock klockad till 900mhz som top kortet. De sitter i SLI.
3st Benq 21.5, 2st GW2250 och 1st G2250. Windows 7. Övriga speccs står i citatet!

Med vänliga hälsningar, MichelPenna

Visa signatur

Chassi :Corsair 800D Moderkort :ASRock P67 Fatal1ty Hårddisk :750GB WD 7200rpm CPU :Intel Core i5 2500K@ 3,8ghz Minnen :Corsair 8GB VENGEANCE 4x2gb CPU kylare :Cooler Master Hyper 212 Plus GPU: 2st Asus GTX 560Ti (900mhz) PSU :Corsair AX 850W modular 80+ GOLD Läsare/brännare :Samsung 22X Skärmar: 3st Benq GW2250 "21.5" Operativsystem: Windows 7

Permalänk

Samma fel här

Har försökt få igång detta länge nu men får samma fel här. Den hoppar tillbaka på senast fungerande konfig.

Har samma hårdvara som förra inlägget.

Ska man behöva köpa nytt grafikkort för detta? Nvidia sager själv att det ska fungera.

Trött........

Permalänk
Skrivet av trollmalte:

Har försökt få igång detta länge nu men får samma fel här. Den hoppar tillbaka på senast fungerande konfig.

Har samma hårdvara som förra inlägget.

Ska man behöva köpa nytt grafikkort för detta? Nvidia sager själv att det ska fungera.

Trött........

Det fixade sig för mig så småningom. Vet dock inte hur jag gjorde, jag bara kollade en dag och inställningen fungerade. Jag använde bara funktionen för flera bildskärmar men du kommer förmodligen aldrig kunna köra några spel i 5760x1080. Detta är dock inte lika bra på nividia som eyefinity är så därför tror jag att du borde känna dig nöjd med funktionen "Flera bildskärmar".

Visa signatur

Chassi :Corsair 800D Moderkort :ASRock P67 Fatal1ty Hårddisk :750GB WD 7200rpm CPU :Intel Core i5 2500K@ 3,8ghz Minnen :Corsair 8GB VENGEANCE 4x2gb CPU kylare :Cooler Master Hyper 212 Plus GPU: 2st Asus GTX 560Ti (900mhz) PSU :Corsair AX 850W modular 80+ GOLD Läsare/brännare :Samsung 22X Skärmar: 3st Benq GW2250 "21.5" Operativsystem: Windows 7