Rockstar släpper första videon med GTA V gameplay

Permalänk
Melding Plague

Rockstar släpper första videon med GTA V gameplay

Det börjar dra ihop sig inför ett nytt avsnitt i den alltid lika populära spelserien Grand Theft Auto. Nu publiceras den första videon inifrån GTA V.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

borde bojkottas tills det kommer till PC

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Avstängd

Så tråkigt att det ska släppas till ps3/360 istället för ngen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

borde släppas till PC över consoler..

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

PC > Konsoller alla dagar i veckan, håller med Sneaky_rhino !

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Måste ju komma till PC samt de nya konsollerna, annars äre flopp ju :/

Permalänk
Medlem

Jag vill ha det till PC men jag kommer att köpa det till PS3 ändå.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag ska tycka faktiskt.. varken bra eller dåligt, kan inte bestämma mig.

Permalänk
Snusfri

Det kommer till PC, Rockstar kommer inte att dissa en så pass stor marknad.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Såg kul ut men med en stor nackdel. Att man kan byta mellan karaktärer under en mission. Jag gillar inte micromanaging i såna här spel.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Det kommer till PC, Rockstar kommer inte att dissa en så pass stor marknad.

Visst men när 6månader efter 1år?

Permalänk
Medlem

synd att pc måste vänta men ser riktigt kul ut .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det kommer till PC, Rockstar kommer inte att dissa en så pass stor marknad.

Red Dead Redemption

Permalänk
Medlem

Första gången jag inte alls är peppad på ett GTA spel. Spelade igenom GTAIV på PS3 och blev sjukt besviken. Laggigt som fan och att dom har försökt göra det mer "realistiskt" gjorde bara spelet stelt och tråkigt. Vet inte hur länge man bara kunde åka omkring å sladda i vice city, i GTAIV blev det tråkigt efter första svängen... Att spelet gick typ i 15fps när man körde snabbt gjorde inte saken bättre heller. Rockstar får fan ha gjort underverk med motorn annars kommer nog GTAV bli rejält omsprunget av watchdogs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Red Dead Redemption

Grand Theft Auto

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Kommer snart en CIV 5 expansion till så jag kan i alla fall ha tålamod... ett tag

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

HELVETE va bra det såg! Damn! ;D Längtar mer än nånsin nu!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

man undrar ju hur bra det kommer att fungera på xbox360, det är ju trots allt några år.... grafiken kommer väll troligen vara lika som på 4an...tråkigt nog. och det laggade så hur mycket kommer då inte detta att lagga.

Men vill ha faktorn är HÖG HÖG HÖG!

Visa signatur

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så tråkigt att det ska släppas till ps3/360 istället för ngen.

Vem har bekräftat att det inte ska släppas till next gen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marreez:

Vem har bekräftat att det inte ska släppas till next gen?

Så de ska porta 360/ps3 spel till nextgen?

Tänkte mest på att grafiken, fysiken osv blir lidande.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Första gången jag inte alls är peppad på ett GTA spel. Spelade igenom GTAIV på PS3 och blev sjukt besviken. Laggigt som fan och att dom har försökt göra det mer "realistiskt" gjorde bara spelet stelt och tråkigt. Vet inte hur länge man bara kunde åka omkring å sladda i vice city, i GTAIV blev det tråkigt efter första svängen...

Jag håller inte med, jag startar fortfarande GTA IV då och då bara för att köra och flyga runt. Man lär sig att gilla bilfysiken efter ett tag.
Se på BenBujas serie "bloopers, glitches & silly stuff" på youtube om du inte tror på att fysikmotorn är rolig.
Jag håller däremot med om att mycket av det som är mer "realistiskt" / mörkt i IV är ganska tråkigt, och jag gillar att de verkar återvända till San Andreas lite löjligare och gladare känsla med GTA V. Ser inget som tyder på att GTA V skulle vara tråkigare än Vice City i denna eller någon av de andra trailrarna.

Kanske är det du som vuxit ifrån serien?

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa de till pc. Trodde att de skulle släppas samtidigt till pc med tanke på att många butiker satt de releasedatumet. Isf blir de fullt upp. GTA V och sen BF4 en månad senare.
Hoppas bara GTA V har bättre stöd för CFX/SLI jämnfört med 4 :an..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag hoppas verkligen det kommer till PC ganska omgående. Det såg inte alls dåligt ut.
Speciellt med massiva multiplayer hinten dom la i slutet. Kan ju bli total kaos

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Tjoho, dra fram era Laggbox 360's och Laggstation 3'or här skall det spelas GTA V i 720p@24-30FPS med extra mycket kanter bara för dig!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Man är dum i hela huvudet om man funderar på att ladda ner detta spelet olagligt... om det nu kommer till PC...

Fy fan vad sugen man blev nu då!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk

Ingen 720p trailer? Inte hunnit laddas upp än?

Skrivet av silentpower:

borde bojkottas tills det kommer till PC

Skrivet av Dwightschrute:

Så tråkigt att det ska släppas till ps3/360 istället för ngen.

Skrivet av Sneaky_rhino:

borde släppas till PC över consoler..

Det kommer med all säkerhet också komma till PC, och troligen också till Xbone och PS4. Dom söker folk just nu för att porta deras "senaste spel" till PC.
källa: http://feber.se/spel/art/276391/rockstar_sker_folk/

Skrivet av tjossanmannen:

man undrar ju hur bra det kommer att fungera på xbox360, det är ju trots allt några år.... grafiken kommer väll troligen vara lika som på 4an...tråkigt nog. och det laggade så hur mycket kommer då inte detta att lagga.

Men vill ha faktorn är HÖG HÖG HÖG!

GTA IV kom ut 2008 alltså hyfsat tidigt i den nuvarande konsolcykeln, chanserna är goda att dom lyckats optimera motorn ytterligare (även om XBOX360 och PS3 är gammal som gatan vid det här laget). Sen så lär vi garanterat få se spelet på både PC, Xbone och PS4 också men då kanske 6-12 månader senare.

Permalänk
Medlem

Sämre konsollportning än GTA4 får man ju leta efter. (finns säkert hehe). Det spelade mycket mycket sämre på PC än på 360. Och då var det ju ändå 30 FPS på 360n. Så jag hoppas verkligen GTA 5 kommer till PS4/Xbox One och PC ungefär samtidigt.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem

Såg riktigt roligt ut! Hade ju vart toppen om man kunde lira COOP istället för att byta gubbar sådär..:) Spelet ser ju trevligt ut overall.. Flyga runt bergen eller hoppa fallskärm:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det kommer med all säkerhet också komma till PC, och troligen också till Xbone och PS4. Dom söker folk just nu för att porta deras "senaste spel" till PC.
källa: http://feber.se/spel/art/276391/rockstar_sker_folk/

Det som personerna innan syftade på var nog att när de portar spel så blir det ju inte "nextgen grafik" utan spelet är gjort för 360/ps3 och sedan har de gjort en version som är spelbar på de nya konsolerna.
Antar jag iallfall

Men jag hoppas de lägger ner mer tid på portarna så de får updaterad grafik osv. Annars så kommer det högst sannolikt ut grafikmods som det bara är att installera.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Så de ska porta 360/ps3 spel till nextgen?

Tänkte mest på att grafiken, fysiken osv blir lidande.

Mycket möjligt, ja. Tror knappast dom kommer att optimera spelet för nextgen konsoler. Porta till PC kommer dom också göra. Hoppas det inte blir lika illa som med IV i alla fall.