Omformatera E-disk

Permalänk
Medlem

Omformatera E-disk

Tjena Swec! Har sen tidigare en hitachi hybriddisk och en intel ssd 320 series i min rigg. På ssd:en så ligger givetvis mitt system medans E-disken har ansvarat för program och spel. Problemet som dock har uppkommit på senare tid är att min e-disk börjar bli relativt fylld och jag planerar att rensa den. Min enda fråga i det här är dock ifall det funkar att omformatera hårdisk E(hitachin) utan att orsaka problem med mitt os och vad som kan göras för att fria upp plats om det inte funkar att omformatera?

Tack för svar
MVH Dherpson

Visa signatur

Intel SSD 320 series- Hitachi 500GB Hybrid drive- XFX 7870- Intel i5 3450 @3,1GhZ- Fractal design R4

Permalänk
Medlem

Du kommer inte få problem med Windows. Men om du har program och spel där, så ligger det genvägar i startmeny och registerposter som hänger med programmen. Vilket gör att du lämnar skräp där. Så vill du köra den enkla vägen och rensa så är det bara att högerklicka på den och formatera och sedan är den helt ren. Annars hade jag avinstallerat spelen/programmen från program och funktioner i kontrollpanelen innan jag formaterat.