Permalänk
Medlem

Masterkleer = not so kleer

Min Masterkleer slang har en gul ton och är grumlig.
Köpte den på inet förra året och redan klippt upp och använt en del så känns dumt att gå tillbaka med den.

När jag kollar på nätet är det enda jag kan hitta Masterkleer, måste väl finnas någon annan stans jag kan hitta klar 13/19 pvc slang.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

XSPC HighFlex fungerar valdigt bra

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för kylvätska?

I princip alla lättillgängliga slangar blir grumliga/gultonade efter en viss tids användning. Det jag rekommenderar är att köpa typ Clearflex eller annan billig slang och byta ut när de blir för grumliga.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med olika märken Tygon, primochill masterkleer på "klara" slangar alla blir grumliga med tiden, jag kör nu med färgad masterkleer dels för att slippa se det men mest för att slippa använda färgmedel i vattnet. Och slangar behöver bytas ut med tiden typ när man rengör blocken så är det ju smidigt att byta dem samtidigt.
http://www.coolerkit.se/shop/19-13mm-slang-359c1.html

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Tack för infon allesammans!
Och nej tror inte det är någon bakteriehärd. Kör med Mayhem pastel red.
Kass ändå för detta står på förpackningen.

Citat:

The hose has an outstandingly long lifespan and does not stain or change color even when used for a long time

Permalänk
Medlem

Det du hade kunnat göra är ju att reklamera och säga att dom inte hållt det dom har sagt. Men det argumentet faller tyvärr direkt när dom frågar va du har kört för vätska. Även fast dom vet att det är en av dom bästa på marknaden....

Skrivet av Bakteria:

Tack för infon allesammans!
Och nej tror inte det är någon bakteriehärd. Kör med Mayhem pastel red.
Kass ändå för detta står på förpackningen.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Min Masterkleer slang har en gul ton och är grumlig.
Köpte den på inet förra året och redan klippt upp och använt en del så känns dumt att gå tillbaka med den.

När jag kollar på nätet är det enda jag kan hitta Masterkleer, måste väl finnas någon annan stans jag kan hitta klar 13/19 pvc slang.

Köp Primochill slang, helst färgad slang och inget färgat vatten.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

inget färgat vatten.

Vet att många är emot och rädda för färgat vatten men jag har använt mayhem pastel länge och har aldrig sett att det lämnat några spår efter sig.