Photoshop fyllde min SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungsbro
Registrerad
Jul 2012

Photoshop fyllde min SSD

Tjenare grabbar. Jag startarde precis upp Photoshop och det stod att jag hade för lite minne på scratch disk eller något. Så jag gick in i preferenser och bytte till min HDD som är på 1tb. Allting funkade perfekt.
1 minut senare får jag ett popup-medellande om att jag har för lite minne i C: disken (vilken är min SSD). Photoshop (antar jag) har då gjort något jävla skit och använt upp ca. 12Gb minne i min SSD även att jag ändrade inställningarna.

HJÄLP! Vilka filer kan jag ta bort och vad ska jag göra för att få det som vanligt?

Tack på förhand!

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Avinstallera photoshop och installera det på den större disken.
Om problemet kvarstår, kontakta Adobe Support. Låter skumt.

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Mr Kollersh:

Tjenare grabbar. Jag startarde precis upp Photoshop och det stod att jag hade för lite minne på scratch disk eller något. Så jag gick in i preferenser och bytte till min HDD som är på 1tb. Allting funkade perfekt.
1 minut senare får jag ett popup-medellande om att jag har för lite minne i C: disken (vilken är min SSD). Photoshop (antar jag) har då gjort något jävla skit och använt upp ca. 12Gb minne i min SSD även att jag ändrade inställningarna.

HJÄLP! Vilka filer kan jag ta bort och vad ska jag göra för att få det som vanligt?

Tack på förhand!

Dess temp folder för alla dina importerade bilder etc.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Om du låter Windows hantera din växlingsfil så lär denna växa med några GB när du använder Photoshop om du inte har rejält med RAM.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Samma för mig, då jag arbetar med stora bilder och många lager i flikar så tar den snabbt upp 10+GB. Jag försöker att ha 20gb ledigt i min SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungsbro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av freddyfresh:

Avinstallera photoshop och installera det på den större disken.
Om problemet kvarstår, kontakta Adobe Support. Låter skumt.

Tack det fixade problemet!

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA