BlueScreen vid inkoppling av USB-enheter under boot samt problem med osynliga HDDs

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

BlueScreen vid inkoppling av USB-enheter under boot samt problem med osynliga HDDs

När jag kopplar in någonting i usb portarna under boot up så får jag bluescreen. och nu när jag kopplar in mass lagrings enheter så som externa hdd:n så känner den inte av dem. Snälla hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Vad står det på bluescreenen då?
Uppdatera BIOS och chipset-drivers till att börja med.

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Bluescreenen är oftast en vanlig IQRL NOT LESS OR EQUAL eller SYSTEM SERVICE EXCEPTION...
Jag har rensat och sorterat filer så IQRL borde inte komma tillbaka men det gör den.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

*Rubrik redigerad*

Förstår man direkt vad tråden handlar om blir det enklare att hjälpa, och lättare för alla.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Varför kopplar du inte in sakerna före eller efter booten? Om du kopplar in under boot så kan det säkert bli fel med drivrutinerna.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Leifson:

*Rubrik redigerad*

Förstår man direkt vad tråden handlar om blir det enklare att hjälpa, och lättare för alla.

Tack, jag visste inte vad jag skulle skriva