Permalänk

Trasigt vattenkyl?

Hej, jo jag skulle testa lite och lekte med fläktarna i datorn. "flyttade runt dom".
Och jag har en H100 ifrån Corsair med 2 120mm fläktar, i fronten på chassit har jag en 200mm fläkt, och jag testade att sätta i den i pumpen på vattenkylet, då sloknade lyset på pumpen och CPU fläktarna som är kopplade till pumpen slutade att snurra, någon som vet vad som kan ha blivit fel eller någon som kan ha en lösning på detta kanske?

Fick pumpen för mycket ström eller vad hände?
Nu lyser det inte längre oavsätt hur jag än gör, jag tror den gick sönder?

Jag skulle behöva allt vad ni tror och har för lösning.

Tack

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk

Jag snackade precis med farsan, han fattade ingenting, han sa fläkt som fläkt. 12.5v åndå, storleken ska väl inte spela någon roll?
Hur i helsike givk detta till?

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Ser lite konstigt ut då du säljer en H100 och här säger du att du troligen sabbade den, försöker du lura folk eller har du flera h100?

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

hur kopplade du det? Har du återställt det precis som det var innan?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Nej det gör jqg inte och jag vet. Men jag behöver ett svar på det här eller så acbryter jag annonsen. Inga onödiga kommentarer!
Och jo, läs vad som hände, det låter inte ens troligt. .. det är något annat fel..

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

hur kopplade du det? Har du återställt det precis som det var innan?

Allting var kopplat precis som det skulle, men när datorn var på då, så testade jag lite som jag gjorde igår, jag testade hur fläktnarna låter osv.
Men jag tog ur en 120mm ut pumpen och satte in en 200mm fläkt i pumpen, då blinkade led ljuset en gång och sen slocknade det, nu funkar den inte längre. Och jag har en annons på det uppe, måste ta bort den tråkigt nog.. Att allting skit ska just hända mig D:...

Om du har skype så kan vi snacka där om du kan något om det här. Så kan jag förklara mycket lättre och bättre.
Skype: muspru

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Låter som att den har gått sönder. Även om den går på 12v så kan den dra mer ström än de andra fläktarna. Dock så kan man väl tycka att det bör hålla ändå, så det kan ha varit någonting annat. Hur som helst låter det som att din H100 inte fungerar som den ska. Så "Inga skador, funkar perfekt, saknas en skruv bara, allt annat finns." som det står på din annons stämmer ju inte riktigt, så du borde antingen ta ned annonsen eller ändra den.

Permalänk
Citat:

200mm fläkt, och jag testade att sätta i den i pumpen på vattenkylet

Hur gick detta till? Kylaren har bara två kontakter ut för fläktar, alla fläktar fungerar, så kompabilitet är inget problem här. Vad jag inte förstår är hur den inte lyser längre, felet måste vara pga något annat du har gjort som har sabbat den..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Hur gick detta till? Kylaren har bara två kontakter ut för fläktar, alla fläktar fungerar, så kompabilitet är inget problem här. Vad jag inte förstår är hur den inte lyser längre, felet måste vara pga något annat du har gjort som har sabbat den..

Den har uttag för 4 st fläktar.
Jag satte in en 200mm bredvid en 120mm, sen slocknade det bara, och den dog. Exakt så sa min pappa också, fläkt som fläkt, men jag gjorde inget annat, satte in fläkten sen dog pumpen, har du inte skype? Går mycket enklare där, du kan ta bort mig efteråt.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk

Förstår inte hur du kunde lägga ut en annons på en trasig vara, och säga att den fungerar perfekt. Höjden av lurendrejeri och idioti. Man börjar ju undra.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Skrivet av KentaSås:

Förstår inte hur du kunde lägga ut en annons på en trasig vara, och säga att den fungerar perfekt. Höjden av lurendrejeri och idioti. Man börjar ju undra.

*** raderat ***
Jag la ut annonsen i förmiddags och den gick sönder för kanske en timme sedan.. *** raderat ***

§ 1.2
Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Medlem

Snälla, sluta hoppa på honom. Han la ut annonsen 11:29 , denna tråd skapades 13:14, han fipplade lite kylaren efter annonsen lades upp och någonting gick snett, försök hjälpa honom nu istället.

Permalänk

*** raderat ***

till ts, har du kvitto så reklamera direkt. Tyvärr så har jag inte mycket tid för skype idag, packar inför en vecka i London

Redigerat
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Gå å lägg er igen snälla, eller försök hjälpa till.

till ts, har du kvitto så reklamera direkt. Tyvärr så har jag inte mycket tid för skype idag, packar inför en vecka i London

Tack så mycket! Ja jag testade bara för att se om det funkade vilket det borde ha gjort, men men. Shit happens och flickvännen min kanske köper en ny åt mig fast en H80i istället

Okej, men jag har tagit av det kylet nu och lagt undan det, dock satt på orginal kylet, blev nästan ledsen när jag såg temperaturerna då :/

Men om ni kan tänkas veta vad som är fel, att pumpen bara la av så vill jag gärna höra vad ni både tycker och tänker!
Ha en trevlig resa i London föresten!

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Inaktiv

Hydro Series™ (Models H50v2, H55, H60v2, H60, H70 CORE, H80, H100, H80i, H100i, H90, and H110) have a 5 year warranty

Så du har lite tid på dig att RMA'a den. Varför köpa nytt när du kan få nytt

Permalänk
Skrivet av anon25463:

Hydro Series™ (Models H50v2, H55, H60v2, H60, H70 CORE, H80, H100, H80i, H100i, H90, and H110) have a 5 year warranty

Så du har lite tid på dig att RMA'a den. Varför köpa nytt när du kan få nytt

Haha jo sant, men det uppstår ju ett problem där då va.. :/
Köpte kylet när jag var hos bruden, ingen kommer ihåg vad jag gjorde med kartongen ^^

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat och redigerat några inlägg som strider mot forumets trivselregler.

Till TS: för att undvika missförstånd är det bättre att tydligt och vänligt förklarar situationen i annonsen.

/KimTjik

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Till TS: för att undvika missförstånd är det bättre att tydligt och vänligt förklarar situationen i annonsen.

/KimTjik

Jo det förstår jag också, men folk började anklaga mig och jag var sur över det som hände. Vad skulle du ha gjort? precis.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.