Hårddisk upptäcks bara ibland?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skene
Registrerad
Feb 2008

Hårddisk upptäcks bara ibland?

Har en hårddisk som vid uppstart antingen upptäcks den vid uppstart eller inte men när den väl upptäcks fungerar den helt korrekt.

Jag har prövat uppdatera alla drivrutiner jag kan tänka på som kan hjälpa men till ingen nytta.

Har också en sak i enhetshanteraren som kallas för WPD FileSystem Volume Driver som vägrar fungera korrekt och den tillför en del irritationsmoment, har läst att det har något med SD kort att göra men är inte säker. Skulle gärna vilja få denna förbenade hårddisk att fungera som den skall då det är denna jag sparar mina streams på

Hjälp uppskattas.

Dator i7 5820k@4ghz, 16gb ram, EVGA GTX 980Ti
Bild & Ljud: Samsung KS8005, Denon Dra-F109, Wharfedale Diamond 9.1
Konsoler: Playstation 3, Xbox 360, Playstation 4 Pro, Wii U, N3DS XL, Nintendo Switch, Xbox One

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Den kanske tar så lång tid att starta upp att bios inte känner av den ibland? Har du kollat om du har några larm via smart ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Câmara de Lobos, Madeira, Portugal
Registrerad
Nov 2005

Kan vara glapp i kabelns anslutning.

Fagerja