[Minecraft] Hemligastugan Survival/Pvp/Vanilla/Creative/Games Server!

Permalänk
Medlem

[Minecraft] Hemligastugan Survival/Pvp/Vanilla/Creative/Games Server!

Hej och välkommen till tråden för Hemligastugan Minecraft!

Hemligastugan är en Minecraftserver som drivs i samarbete med Skyttegrav och agerar också som den inofficiella minecraftservern för Swedroid.com. Servern drivs av mig, Alto och ägs av L3t4l1s på Skyttegrav och har varit igång sedan MCbeta 1.3 (februari 2011).

IP: MC.HEMLIGASTUGAN.SE

Hemsida: www.Hemligastugan.se
Dynmap: www.Hemligastugan.se/pages/Dynmap/
Facebook:https://www.facebook.com/Hemligastugan

Målet med Hemligastugan är att erbjuda en snabb och stabil server med hög uptime som passar för alla minecraftare oavsett vad man gillar. För att lyckas med detta så erbjuder vi 4 spelstilar uppdelat på ett antal kartor som spelare kan hoppa mellan utan att behöva byta server!

De spelstilar vi erbjuder är:
* Creative - En helt öppen värld där du kan bygga vad du vill i creative mode.
* NonPvP Survival - Spela minecraft med andra utan att riskera att någon kommer och dödar dig och tar dina grejer.
* Factions Survival - En riktigt hardcore spelstil där du och dina kompisar kan skapa factioner och kriga mot andra spelare.
* Minigames - Ibland kan man tröttna på att minea i gruvor och bygga hus, då erbjuder vi ett stort område med massor av minispel från spleef till gris race, från parkour till survival games.

De världar som spelare kan spela på är:
* Hub - Det är denna värld som binder ihop alla andra världar, här finns portaler till dom andra världarna samt lite information

Varje grupp här nedanför har separat inventory/enderchest så att man inte kan plocka grejer från ett gamemode till ett annat (typ från creative till fullPvP)

* Creative Erbjuder 2 världar, en vanlig och en nether, där alla är i creative mode och kan bygga vad dom vill!

* NonPvP Survival Erbjuder 3 världar där du kan vara. En vanlig värld, Nether och The end!

* Factions Survival Erbjuder 3 världar, en vanlig, en nether och the end värld där pvp är helt öppet och factions aktiverat!

* Games erbjuder spel som: Spleef, Paintball, Parkour, M.M.

Teamspeak!
Tack vare samarbetet med Skyttegrav så har hemligastugan ett eget rum på Geeks Gaming/Skyttegravs Teamspeak!
Teamspeak IP: Teamspeak.geeksgaming.se eller Teamspeak.skyttegrav.se

Hemligastugan finns under: Skyttegrav & Geeks Gaming Teamspeak 3 -> Spelkanaler -> Minecraft -> Hemligastugan

Regler
För att hålla en trevlig och fin server så har vi ett antal regler som alla spelare behöver följa, så när man första gången loggar in på Hemligastugan så behöver man klara av en frågesport om reglerna som tar ungefär 2 minuter att gå igenom.

En komplett lista på regler finner du på vår Hemsida

Kort sagt så
* Fusk inte tillåtet
* Griefing inte tillåtet
* Spam inte tillåtet
* Reklam inte tllåtet

Fördelar:
+ Eget prefix (SweC)
+ Skippa Nybyggar stadiet och hoppa direkt till gruppen Äventyrare (rank 2)
+ När ni spelat ett tag så får ni hoppa över gruppen Upptäckare (rank 3) och hoppa rakt till rank 4, så att ni kan njuta av fördelarna utan att behöva vänta så länge

Enda kravet är att du varit medlem på SweClockers forum i minst 2 månader

Så, alla SweC spelare, Skriv ert minecraft namn här i tråden så uppgraderar vi er till SweC gruppen efter att ni har klarat frågesporten

*Uppaterat TS3 detaljer* /Lan

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Alto:

Hej och välkommen till tråden för Hemligastugan Minecraft!

IP: Mc.Hemligastugan.com
Hemsida: Mc.Hemligastugan.com
Forum: Mc.Hemligastugan.com/forum
Dynmap: Mc.Hemligastugan.com/dynmap
Facebook:https://www.facebook.com/Hemligastugan

Hemligastugan är en Minecraftserver som drivs i samarbete med Skyttegrav och agerar också som den inofficiella minecraftservern för Swedroid.com. Servern drivs av mig, Alto och ägs av L3t4l1s på Skyttegrav och har varit igång sedan MCbeta 1.3 (februari 2011).

Målet med Hemligastugan är att erbjuda en snabb och stabil server med hög uptime som passar för alla minecraftare oavsett vad man gillar. För att lyckas med detta så erbjuder vi 4 spelstilar uppdelat på ett antal kartor som spelare kan hoppa mellan utan att behöva byta server!

De spelstilar vi erbjuder är:
* Creative - En helt öppen värld där du kan bygga vad du vill i creative mode.
* NonPvP Survival - Spela minecraft med andra utan att riskera att någon kommer och dödar dig och tar dina grejer.
* FullPvP Survival - En riktigt hardcore spelstil där du och dina kompisar kan skapa factioner och kriga mot andra spelare.
* Minigames - Ibland kan man tröttna på att minea i gruvor och bygga hus, då erbjuder vi ett stort område med massor av minispel från spleef till gris race, från parkour till survival games.

De världar som spelare kan spela på är:
* Spawn - Det är denna värld som binder ihop alla andra världar, här finns portaler till alla världar samt några minigames,ett litet Farm-område, , Enchanthus, Biograf, Mob Spawner, Fängelse och en Galleria där spelare kan ha sina egna affärer. (går ej att bygga här)

* Creative Erbjuder 2 världar, en vanlig och en nether, där alla är i creative mode och kan bygga vad dom vill!

* NonPvP Survival Erbjuder 4 världar där du kan vara. En vanlig värld, Nether, The end och Skylands!

* FullPvP Survival Erbjuder 2 världar, en vanlig och en nether värld där pvp är helt öppet och factions aktiverat!

* Games erbjuder spel som: Spleef, Paintball, Parkour, Bomber, Pillars, Parkour, Sprint, Pig-race, Capture the flag, Battlearena, Skirmish och Hunger games.

Mumble!
Tack vare samarbetet med Skyttegrav så har hemligastugan ett eget rum på Sweclockers/Skyttegravs mumble!
Mumble IP: Mumble.Sweclockers.com eller Mumble.skyttegrav.se

Hemligastugan finns under: Skyttegrav & SweClockers Mumble -> Gemensamma kanaler -> Minecraft -> Hemligastugan

Några plugins som servern kör:
* Essentials
* Factions
* MCmmo
* Worldguard
* Dynmap
* Minigames
* Battlearena
* Health Bar
* Dead Mans Chest
* Chest Shop
* Votes
* Streetlights
* Mumble chat

Regler
För att få en bra community har vi ett antal regler som alla spelare behöver följa, så när man första gången loggar in på Hemligastugan så behöver man klara av en frågesport om reglerna som tar ungefär 2 minuter att gå igenom.

§1 Fusk - Tredjepartsprogram avsedda för fusk är inte tillåtna och straffas med ban.
§2 Buggar - Att använda sig av buggar i spelet för att skapa fördelar för dig själv eller andra är förbjudet och straffas med ban.
§3 Greifing - Griefing är inte tillåtet och straffas med ban. (Undantagsregler i PVP världen)
§4 Reklam - Att göra reklam för andra servrar är inte tillåtet.
§5 Bemötande - Använd sunt förnuft och bemöt dina spel kollegor så som du själv vill bli bemött för att hålla en god spelstämmning.
§6 Bråk - Bråk mellan spelare ska ske via PM's eller via forumet på vår hemsida, inte i global chat.
§7 Admins - Admins/Mods anvisningar ska följas utan dröjsmål, Synpunkter ang. admins uppförande rapporteras till L3t4l1s eller AltoXn
§8 Konto - Endast EN spelare per minecraftkonto för att undvika missförstånd.
§9 Utrymme - När du bygger ditt hus, se till att du lämnar gott om utrymme till din granne så att båda har plats att expandera, en tumregel är 50 block nära spawn, 100 långt bort från spawn.
§9b Utrymme stad - I städer gäller speciella regler som bestäms av stadens grundare, läs reglerna i staden.

Trevligt! Jag får ta och hoppa in någon gång då jag precis har köpt Minecraft, Lite sent kanske men fastnade direkt

Vi ses i "stugan" så småning om

Permalänk
Geeks Gaming

Otrolig trevlig server att sitta på

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

en grymt bra server

Permalänk

Spelar nog lite inom dagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Spelar nog lite inom dagarna

Du är välkommen in i värmen, ta med dig några komisar också

Skrivet av Kenneth:

Trevligt! Jag får ta och hoppa in någon gång då jag precis har köpt Minecraft, Lite sent kanske men fastnade direkt

Vi ses i "stugan" så småning om

Lite sent svar för vi har snackat på mumble men kul att du fixat mc

Skrivet av shady93:

en grymt bra server

tack du

Skrivet av Jinxswe:

Otrolig trevlig server att sitta på

tack

Om ni har några synpunkter eller förslag till förbättringar får ni gärna skriva det här i tråden!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Hedersmedlem

mitt slott

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Inaktiv

snyggt bl0m
/Lu

Permalänk
Medlem

antevanteking hääär

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Marsian95

Permalänk

Noobicious :<

Permalänk
Medlem

Har fixat en egen grupp till Sweclockers medlemmar

fördelar:
+ Eget prefix (SweC)
+ Skippa Nybyggar stadiet och hoppa direkt till gruppen Äventyrare (rank 2)
+ När ni spelat ett tag så får ni hoppa över gruppen Upptäckare (rank 3) och hoppa rakt till rank 4, så att ni kan njuta av fördelarna utan att behöva vänta så länge

Så, alla SweC spelare, Skriv ert minecraft namn här i tråden så uppgraderar vi er till SweC gruppen (som vissa redan gjort <.<)

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Pyah Wreecks

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk

Wizztastic

Visa signatur

Ingen Bråms!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wizztastic:

Wizztastic

noterat dock så måste du göra frågesporten först innan jag eller nån annan kan flytta upp dig

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Skrivet av bl0m1:

noterat dock så måste du göra frågesporten först innan jag eller nån annan kan flytta upp dig

Aha, missade totalt. Sitter på jobbet så jag får ta mig an den saken senare under kvällningen.

Visa signatur

Ingen Bråms!

Permalänk
Medlem

Heter Sir_Craftalot in-game, blir gärna rank 2

Permalänk

Är inte det dära något Anti Xray då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xubunticious:

Är inte det dära något Anti Xray då?

jo det e det vi disable det i 5 min för unbderhåll då blev det så, nu e det fixat

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Heter mahiiin in-game

Permalänk
Medlem

nnke

Trevlig server btw!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnke:

nnke

Trevlig server btw!

tackar ^^ vi gör vårt bästa

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k Sandy Bridge
Moderkort: ASUS P8Z68-V Pro Minne: 8GB Corsair Vengance 1600MHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 770 OC Hårddisk: OCZ Vertex 2 60GB SSD (System), 3TB Lagring
Nätaggregat: Corsair HX 520 W Chassi: Antec P182

Permalänk
Medlem

okej, såhär tänker jag, man spelar i en bana som ser ut som ett övergivet tempel, finns 2 st lag, överlevare o jägare, jägarna ska vara utrustade med 10 pilar o en pilbåge o flaskor med osynlighets vätska, o jägarna ska vara utrustade med pilbåge, svärd o sprint västka, o överlevarna ska försöka hålla sig i liv i 5 min utan blivit dödade, då vinner överlevarna, men om alla överlevare dör, så vinner jägarna,

PS. jägarna ska dö på en slag/pil

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

okej, såhär tänker jag, man spelar i en bana som ser ut som ett övergivet tempel, finns 2 st lag, överlevare o jägare, jägarna ska vara utrustade med 10 pilar o en pilbåge o flaskor med osynlighets vätska, o jägarna ska vara utrustade med pilbåge, svärd o sprint västka, o överlevarna ska försöka hålla sig i liv i 5 min utan blivit dödade, då vinner överlevarna, men om alla överlevare dör, så vinner jägarna,

PS. jägarna ska dö på en slag/pil

va tycker ni om min ide'?

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spokiii:

okej, såhär tänker jag, man spelar i en bana som ser ut som ett övergivet tempel, finns 2 st lag, överlevare o jägare, jägarna ska vara utrustade med 10 pilar o en pilbåge o flaskor med osynlighets vätska, o jägarna ska vara utrustade med pilbåge, svärd o sprint västka, o överlevarna ska försöka hålla sig i liv i 5 min utan blivit dödade, då vinner överlevarna, men om alla överlevare dör, så vinner jägarna,

PS. jägarna ska dö på en slag/pil

Det låter intressant men du har skrivit jägarna istället för överlevarna där du skriver utrustning (kolla det fetade) så man vet inte vem som får vad.

Permalänk

Inne nu, verkar som en riktigt trevlig server!

Permalänk
Medlem

Bra server och trevilga admins, lite synd att man måste skriva i tråden för att få fler homes

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frappee:

Bra server och trevilga admins, lite synd att man måste skriva i tråden för att få fler homes

man behöver ej men de går fortare

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!