Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Kan du argumentera för det påståendet?

Skrivet av Shudnawz:

Kontentan är: pull är bättre eftersom det blir lättare att rengöra radiatorn utan att montera bort fläkten först och luftflödet blir samma oavsett push eller pull, samt push+pull är meningslöst om du har bra fläktar med högt statiskt tryck.

Skrivet av Shudnawz:

Vad bitchar du på mig för, jag sammanfattade bara vad som sades i videon? Kan inte minnas att jag uttryckte nån egen mening alls.

Ska du ha dålig attityd, gnäll på TechLinus som gjorde videon, och låt mig vara.

Hmmm???
Så det var någon annan som skrev:
"Kan du argumentera för det påståendet?"

"luftflödet blir samma oavsett push eller pull, samt push+pull är meningslöst om du har bra fläktar med högt statiskt tryck"

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Lego Master
Skrivet av DannER:

Hmmm???
Så det var någon annan som skrev:
"Kan du argumentera för det påståendet?"

"luftflödet blir samma oavsett push eller pull, samt push+pull är meningslöst om du har bra fläktar med högt statiskt tryck"

Nej, jag undrade bara eftersom deadlich verkade så säker på sin sak; "Måste vara bättre att trycka luft än att dra den." Jag ifrågasatte om han/hon har några bevis för detta eftersom jag inte vet.

(EDIT: Om jag bara skulle tro på allt folk säger så kunde jag lika gärna bli religiös. Ifrågasätt för fan vad folk säger till dig, svälj inte bara "fakta"!)

Och ditt sista citat är som sagt (igen) sammanfattningen av Youtube-videon som TS inte orkade/kunde få ut något av i brist på engelskakunskaper. Menar du att jag på något sätt missförstod vad TechLinus menade i sin video? Jag vet fortfarande inte själv vad som är bäst, vad jag har skrivit hittills i tråden är för att hjälpa TS eller för att själv få fram mer info kring frågan.

Är det något mer som är oklart kring min ställning i sakfrågan?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Hmmm???
Så det var någon annan som skrev:
"Kan du argumentera för det påståendet?"

"luftflödet blir samma oavsett push eller pull, samt push+pull är meningslöst om du har bra fläktar med högt statiskt tryck"

Kan du sluta klaga på folk och istället bidra lite själv.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Kan du sluta klaga på folk och istället bidra lite själv.

Om du läser i tråden så ser du att jag har lämnat info utifrån mina egna erfarenheter....
Men jag är så sjukt trött på folk som skriver en massa gojja i trådar där folk ber om ärlig hjälp från folk som vet inte folk som TROR dom vet ALLT.(mao besserwisser)

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Om du läser i tråden så ser du att jag har lämnat info utifrån mina egna erfarenheter....
Men jag är så sjukt trött på folk som skriver en massa gojja i trådar där folk ber om ärlig hjälp från folk som vet inte folk som TROR dom vet ALLT.(mao besserwisser)

Att själv agera som ett bra exempel skulle nog vara bättre än att klaga då. Att du klagar mer leder bara till att folk lyssnar mindre på dig. Det finns ingen logisk anledning till att beté sig illa.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av poppis23:

Nu gjorde du mej orolig. Hur stor är risken att det börjar läcka?

Blir du orolig av det så ska du nog byta till en annan kyllösning. Min Corsair vattenkylare läckte efter ett år och brände mitt grafikkort och moderkort. Det kom rejält med rök ur datorn och hade jag inte suttit vid den vet man nog inte vad som hänt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Dags att uppgradera "Sunt förnuft" till 3.0
Alla konfigurationer har sina för och nackdelar. Överväg fördelarna, och se om nackdelarna är acceptabla.

Du verkar kunnig så jag drar iväg en fråga om det går bra.
Jag köpte en cpu begagnat och fick med en Corsair H40. Nu är det ju så att fläkten corsair skickar med inte är pwm styrd. Vilket jag tycker är lite jobbigt.
Så funderar på att köpa en ny fläkt, typ noctua med pwm då. Just nu kör jag pull. Kan visa lite grafiskt bara för att jag har lust.

<----|Chassi|Fläkt|Radiator|----<luftflöde<

Om jag köper en ny pwm fläkt. Sätter den där corsair fläkten sitter nu. Vore det smart att sätta den överblivna corsair fläkten på radiatorn i push läge? Och då ha den låst på typ 50%. Eller måste de snurra "tillsammans"?

<---|Chassi|NoctuaPWM|Radiator|Corsair50%|--<---Luftflöde--

Med tanke på att noctua fläktar inte är gratis. Är det smartare att typ köpa ett H80 eller något istället? Jag har 4st höga ram minnen så luftkylning går inte riktigt.

Förlåt att jag bombar med frågor. Men kom att tänka på. Om jag ska köra med 2 fläktar på radiatorn så kommer de att typ halvt täcka min Noctua 140mm fläkt som sitter just ovanför i taket. Hur skulle de bli?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90