Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

h100i + R4 chassi..

Hejsanhej. Tänkte höra om någon har som jag tänkt stoppa i en h100i i ett R4 chassi. Här ett asrock extreme4 mobo.. hade helst kört push and pull också. Antar det blir för trångt i topp? Någon som löst detta??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

Jag kör push med min h100i i min R4 och det är riktigt tajt. Kylflänsen får inte vara över ca 30mm för annars så passar den inte och ta emot i fläkten, Och det är även om man har flyttat på raden så långt ut som som möjligt.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av yepsson:

Hejsanhej. Tänkte höra om någon har som jag tänkt stoppa i en h100i i ett R4 chassi. Här ett asrock extreme4 mobo.. hade helst kört push and pull också. Antar det blir för trångt i topp? Någon som löst detta??

Tjena,

Push'n'pull kommer att bli riktigt tajt tror jag, det är redan ganska tajt med push eller pull - beror på kylflänsarna på moderkortet.

>> Citera mig för att få svar <<

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av EvilWord:

Jag kör push med min h100i i min R4 och det är riktigt tajt. Kylflänsen får inte vara över ca 30mm för annars så passar den inte och ta emot i fläkten, Och det är även om man har flyttat på raden så långt ut som som möjligt.

Skrivet av Flygarfisken:

Tjena,

Push'n'pull kommer att bli riktigt tajt tror jag, det är redan ganska tajt med push eller pull - beror på kylflänsarna på moderkortet.

Går kanske detta att lösa genom att sätta radiatorn i fronten? köra push+pull lär ju absolut inte gå i topp iaf. har köpt 2st Enermax cluster 120mm fläktar i tanke om att köra push+pull, tänkte ej på att det var så tajt i topp:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av yepsson:

Jo, men går detta att lösa genom att exemplivs sä'tta den i fronten?

japp men då får du ta ur hårddisk burarna

PC 4770K@4.5Ghz + H100i | Asus GTX 780 | Sabertooth Z87 | 16gb 1866mhz | AX 860i | Samsung Pro 256gb | 3TB Skärm BenQ XL2720T |
Ljud Benchmark DAC1 , AKG Q701
Kamera 5D Mark II, 24-105 f/4L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013

kolla den här videon, ganska meningslöst med PnP enligt honom och vad han har hört.

http://www.youtube.com/watch?v=UyC3lZ5WFMk

PC 4770K@4.5Ghz + H100i | Asus GTX 780 | Sabertooth Z87 | 16gb 1866mhz | AX 860i | Samsung Pro 256gb | 3TB Skärm BenQ XL2720T |
Ljud Benchmark DAC1 , AKG Q701
Kamera 5D Mark II, 24-105 f/4L

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Bacca:

japp men då får du ta ur hårddisk burarna

har oavsett tänkt ta ur HDD burarna och gömma ssd,erna Möjligt, men det blir snyggt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

Har inte provat i ett R4 men slangarna på H100i är inte jättelånga direkt.