Vad mäter man exakt när det står t.ex 22nm?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Whitewiz:

Det gjorde du väl visste?
Just 22 nanometer, för inte var det 22 New Mexico du menade.

Skrivet av SysGhost:

Men.. .det var ju den enheten alla andra skriver om: nanometer.
Betyder det att allihopa i den här tråden har skrivit om helt fel enhet?

Vilken enhet hade du i åtanke?

Nu spekulerar jag bara, men:

Jag gissar att han menar att han visste vad nm betyder, (alltså handlade inte tråden om det), utan om vad det är man mäter för något.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Nu spekulerar jag bara, men:

Jag gissar att han menar att han visste vad nm betyder, (alltså handlade inte tråden om det), utan om vad det är man mäter för något.

Det var precis det jag menade, var det så svårt att förstå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WardonE:

Det var precis det jag menade, var det så svårt att förstå?

Skickades från m.sweclockers.com

Meningen är väldigt lätt att tolka på flera sätt. Så som jag läste den, var det inte nm (nanometer) du var ute efter alls, utan något helt annat som har samma förkortning.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Det var precis det jag menade, var det så svårt att förstå?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, när du skriver en sak som kan tolkas på många olika sätt så blir det svårt att förstå.

Tankeläsning fungerar dåligt över internet.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

newtonmeter
nanometer
nautisk mil

Newton förkortas med versalt N, och nautiska mil med M.