351MB oallokerat utrymme på SSDn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009

351MB oallokerat utrymme på SSDn

Hej. Jag har en Intel 520 240GB SSD och den funkar kanon men det är så att jag har 351MB oallokerat utrymme på disken. Jag undrar helt enkelt varför jag har detta oallokerade utrymme och hur jag kan bli av med det?

Mvh Andreas

Minskade bilden. Klicka för att se full storlek.

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Allokera det då?
Du bör kunna använda ett 3departsprogram t.ex partitionwizard och extend/utöka C:\. Om det nu inte går redan i diskhanteraren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009

Nej det går ej att utöka C och det är just det som är störande. Du tror att det är möjligt med andra program?

Du har ingen aning om det kanske ska finnas lite ledigt utrymme? Jag har aldrig haft en SSD innan och börjar fundera på om jag ska låta den vara istället.

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av alteam:

Nej det går ej att utöka C och det är just det som är störande. Du tror att det är möjligt med andra program?

Du har ingen aning om det kanske ska finnas lite ledigt utrymme? Jag har aldrig haft en SSD innan och börjar fundera på om jag ska låta den vara istället.

Du kan aldrig utöka den partition som är aktiv. Du får boota från en live Stick istället (Linux/Windows)

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Är det så viktigt att få 351MB till? eller är det kanske principen att du vill få ut vad du betalat för?

i5 2500K (4,2Ghz) | Nv 770 | Asus Sabertooth P67 | 8GB 1600MHz | Samsung 840 Pro 250gb + 500gb + 2tb Extern

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av DavidtheDoom:

Du kan aldrig utöka den partition som är aktiv. Du får boota från en live Stick istället (Linux/Windows)

tack. Man lär sig något nytt varje dag. Så jag ska boota från ett USB-minne med ett OS på och därifrån utöka C?

Skrivet av tobbe305:

Är det så viktigt att få 351MB till? eller är det kanske principen att du vill få ut vad du betalat för?

Det är mer att jag stör mig på det.

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Partitionwizard kan göra det, kräver en omstart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av tcntad:

Partitionwizard kan göra det, kräver en omstart.

Tack som attan! Nu är det löst. Vad hade man gjort utan er!

Citera för svar.