Boot problem. Död SSD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hultsfred
Registrerad
Dec 2011

Boot problem. Död SSD?

Datorn vill inte starta. Asus BIOS visas upp en kort stund sedan står det bara still på ett ställe och det står bara Asmedia AHCI controller version 0,93. Sedan ett streck som står och blinkar...

Har Windows 7 på min SSD Corsair Force 3 Series 120gb. Provat att koppla in den i en annan dator men kan ej hitta den i Disk Management. Också provat att gå in i BIOS och se ifall den finns där men den är borta.

Vad tror ni, är min SSD död?

Om den skulle vara död, finns det fortfarande garanti? köpte den på Inet för ca 1,5 år sedan.

Tack på förhand!

CPU: AMD FX-8350 @ 4,4GHz MB: Asus Crosshair V Formula 990FX RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 4x4GB @ 1866MHz GPU: AMD Radeon Sapphire 7970 Vapor-X @ 1050MHz CPU-Kylare: Corsair Hydro H110 SSD: ADATA Premier Pro SP900 64GB(OS Disk), Samsung 830 Series 250GB, Samsung 840 Series 500GB HDD: WD Caviar Black 1TB, WD Caviar Green 3TB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Wuzu:

Datorn vill inte starta. Asus BIOS visas upp en kort stund sedan står det bara still på ett ställe och det står bara Asmedia AHCI controller version 0,93. Sedan ett streck som står och blinkar...

Har Windows 7 på min SSD Corsair Force 3 Series 120gb. Provat att koppla in den i en annan dator men kan ej hitta den i Disk Management. Också provat att gå in i BIOS och se ifall den finns där men den är borta.

Vad tror ni, är min SSD död?

Om den skulle vara död, finns det fortfarande garanti? köpte den på Inet för ca 1,5 år sedan.

Tack på förhand!

har du testat bla byta kabel, byta sata plats, stoppa in ssd i en annan dator och kolla om den hittar ?

CPU:I7-3770k,RAM: 16GB corsair,MB:ASUS sabertooth z77,GPUS:GTX 660 TI SLI, Coler Master Stryker, PSU:Silverstone 1000w GOLD, Lagring :128GB ssd och 128gb Samsung SSD, KylareCorsair H100 SkärmASUS VG248qe 144hz