Andra disk oanvändbar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Andra disk oanvändbar

Tjena!

Jag kom precis till den punkten då jag insåg att det var dags att blåsa min dator och jag gjorde det precis som vanligt från en cd som följde med när jag köpte datorn från komplett.se jag formaterade mina bägge diskar (SSD 60gb där jag la OS:en samt en andra SATA disk på 500 GB) Mitt problem är nu då att min andra disk inte fungerar som vanligt, jag kan hitta den i enheter & skrivare men den går ej att använda eller lagra data på. Jag har stött på liknande problem innan men kan inte komma ihåg hur jag löst det vid dessa tillfällen, förmodligen enkelt att lösa uppskattar snabba svar eller hänvisningar till andra trådar!

|| i7 4770k Haswell @ 4,7GHz || Corsair H100i || Asus GeForce GTX 1080 Strix OC @ 2GHz || Dominator Platinum 2x8GB DDR3 2400MHz || Asus Z87-A || Corsair CX 750W Modulär || FD Define R4 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
plast
Registrerad
Sep 2011

Kanske glömde du fixa ett filsystem på den andra disken.
Jag brukar använda GParted och sen ställa in vilket filsystem jag vill ha (FAT, ext, NTFS, reiser, HFS, JFS, BTRFS etc).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Hur gör jag detta? har följt guiden för detta problemet i main tråden men min disk ligger allokerad och visas som fungerande men kan ej hitta den i "den här datorn"

En bild för att visa mer specifikt
http://imgur.com/i0yGRtT

|| i7 4770k Haswell @ 4,7GHz || Corsair H100i || Asus GeForce GTX 1080 Strix OC @ 2GHz || Dominator Platinum 2x8GB DDR3 2400MHz || Asus Z87-A || Corsair CX 750W Modulär || FD Define R4 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007

Högerklicka där det står disk 0, och ge den en enhetsbeteckning.

Fo3

Father of love and Father of rain.... Father of loneliness and pain-
(Manfred Mann's Earth Band)

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det ser ut som disken inte har nån enhetsbeteckning, högerklicka på den i diskhanteraren och ge den en enhetsbeteckning.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Oj, enkelt åtgärdat känner mig bra dum nu men tackar och bockar för såpass snabb hjälp!