AMD A-serien "Kaveri" försenas till 2014

Permalänk
Melding Plague

AMD A-serien "Kaveri" försenas till 2014

Lanseringen av nästa generation AMD A-serie försenas till i början av nästa år. Samtidigt avslöjas nya detaljer om uppföljarna till Kaveri och den energieffektiva plattformen Kabini.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men hur blir det med entusiastprocessorerna?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har NÅGOT kommer i tid från det företaget sedan T-Bird?
Man tycker att de efter så många år i branschen borde veta att första testexemplaren inte duger till lansering. Det behövs några rundor innan de har en fungerande produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men hur blir det med entusiastprocessorerna?

Är nog inte säker på att de kommer alls. Om de gör det lär de komma senare. Det har varit tyst om dem, och deras kärnor är försvunna från serverplaneringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Är nog inte säker på att de kommer alls. Om de gör det lär de komma senare. Det har varit tyst om dem, och deras kärnor är försvunna från serverplaneringen.

Så då kan. Piledriver bli sista entusiastarkitekturen någonsin från AMD? Fan... Jag som ville ha steamroller och excavator. Hoppas att det inte stämmer.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ohh noes, då blir ju min HTPC försenad

Typiskt!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så då kan. Piledriver bli sista entusiastarkitekturen någonsin från AMD? Fan... Jag som ville ha steamroller och excavator. Hoppas att det inte stämmer.

Det får vi verkligen hoppas att det inte stämmer. Inte bara för att jag personligen vill byta till steamroller och senare excavator, utan för att om intel får monopol på entusiastdelen (som de iof nästan redan har) lär vi få sitta med fastlödda processorer och höjda priser... Usch:(

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem

bara jag som är helt slagen och förvirrad av alla kodnamn. helt förvirrad :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att kontraktstillverkningen till Microsoft och Sony har påverkat arbetet?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hölmiz:

bara jag som är helt slagen och förvirrad av alla kodnamn. helt förvirrad :S

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är nog inte många som lyckas hålla ordning på alla namn AMD vräker ur sig. Vi kan ta gamla Brazos som exampel. Den var indelad i tre olika klasser som hette Desna, Ontario och Zacate där alla var baserade på arkitekturen Bobcat. Det är fem namn för att karaktärisera en serie av åtta processorer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej det är nog inte många som lyckas hålla ordning på alla namn AMD vräker ur sig. Vi kan ta gamla Brazos som exampel. Den var indelad i tre olika klasser som hette Desna, Ontario och Zacate där alla var baserade på arkitekturen Bobcat. Det är fem namn för att karaktärisera en serie av åtta processorer.

Någon på företaget måste tjäna bra med pengar för att komma på olika kodnamn

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Det får vi verkligen hoppas att det inte stämmer. Inte bara för att jag personligen vill byta till steamroller och senare excavator, utan för att om intel får monopol på entusiastdelen (som de iof nästan redan har) lär vi få sitta med fastlödda processorer och höjda priser... Usch:(

De håller ju redan på och tramsar och lägger in artificiella begränsningar för överklockning och dylikt, så nej, hoppas hoppas hoppas att det inte stämmer.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Inte en chans att Excavator kommer under 2015 med tanke på den massiva prestandaförbättring som utlovas när de inte kan leverera Steamroller i tid. 2016 mer troligt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, jag gillar verkligen GCN arkitekturen. Förseningar är aldrig bra speciellt inte för ett företag som redan har det tungt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bättre med försening än halvdan produkt, dock hade de snarare behövt leverera ett par månader tidigare i stället för senare för att klara konkurrensen mot intel...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Riktigt synd att AMD måste skjuta upp dessa saker men det finns troligen ett gott beslut bakom det. Jag gillar verkligen att det både finns någon form av konkurrens och att det är två olika bolag som utvecklar x86-64 processorer med olika byggprinciper.

Ser framemot att lägga mina vantar på en FM2+ och en Kaveri.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Det var riktigt synd. Lite tråkigt att det ofta blir förseningar från AMD.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Förstår inte denna hysteri att alla måste köpa senaste hela tiden. Lugna ner er för tusan! Man hinner ju ta mig tusan inte ha sina processorer länge om man hade tänkt köpa FM2+ i år, och byta bort Richland till exempel.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Dystert, med tanke på AMD kommer in i 28nm när Intel går in i 14nm.

Snart kommer väl det dyka upp en Kickstarter donation för att stärka AMD. Vilket kommer säkert funka med tanke på hur trogna deras kunder är.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Dystert, med tanke på AMD kommer in i 28nm när Intel går in i 14nm.

Snart kommer väl det dyka upp en Kickstarter donation för att stärka AMD. Vilket kommer säkert funka med tanke på hur trogna deras kunder är.

Kickstarter är kaffepengar för AMD.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Kickstarter är kaffepengar för AMD.

Inte riktigt, gratis inkomst är aldrig kaffepengar.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Dystert, med tanke på AMD kommer in i 28nm när Intel går in i 14nm.

Snart kommer väl det dyka upp en Kickstarter donation för att stärka AMD. Vilket kommer säkert funka med tanke på hur trogna deras kunder är.

Kickstartern behöver ju täcka några hundra miljoner dollar och det är tveksamt om folk är så givmilda, i så fall vill man ha bevis på kaveri-prestanda och få ett ex som del av kickstartern.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Inte riktigt, gratis inkomst är aldrig kaffepengar.

Gratis kaffepengar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Inte riktigt, gratis inkomst är aldrig kaffepengar.

Några miljoner hit och dit är tyvärr inte värt något.

Permalänk
Avstängd

Hur står den sig mot Haswell då?

Jag skulle vilja se AMD lansera en snorbillig single-board computer som Raspberry Pi.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Några miljoner hit och dit är tyvärr inte värt något.

Så ditt resonemang är?
AMD: Vi fick in 50miljoner dollar bara donationer, vad ska vi göra med dem?
AMDs VD: Kasta i sjön, det påverkar ingenting.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Så om man vill ha en duglig spelburk så får man köra intel processor ett tag framöver?(aldrig haft intel förut, amd fanboy)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

Så om man vill ha en duglig spelburk så får man köra intel processor ett tag framöver?(aldrig haft intel förut, amd fanboy)

Nej, du kan nog klara dig med de bättre ur fm2(+)serien. Det beror dock på vad man menar med "duglig spelburk"...
Själv har jag inte haft något emot intel förut, men nu när de begränsar överklockning "bara för att" och löder fast vissa processorer, så köper jag mycket hellre AMD... Hoppas de kommer igen.

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Nej, du kan nog klara dig med de bättre ur fm2(+)serien. Det beror dock på vad man menar med "duglig spelburk"...
Själv har jag inte haft något emot intel förut, men nu när de begränsar överklockning "bara för att" och löder fast vissa processorer, så köper jag mycket hellre AMD... Hoppas de kommer igen.

med duglig spelprocessor menar jag något som motsvarar i5 haswell +/-

Permalänk
Skrivet av Kärlekstrollet:

Så ditt resonemang är?
AMD: Vi fick in 50miljoner dollar bara donationer, vad ska vi göra med dem?
AMDs VD: Kasta i sjön, det påverkar ingenting.

Det är ju inte så att de slänger pengar de får men 50 miljoner i denna branschen är inte mycket, har för mig att jag läste att det kostade 3 miljarder att utveckla kabini cpu:n det är i xbox one och ps4
Dessutom ser det dåligt ut om ett så stort företag går ut och tigger pengar, är inte bra PR
Dock bidrog nog microsoft och sony till att cpu:n skulle tillverkas