funkar spel på extern hårddisk utan lagg?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

funkar spel på extern hårddisk utan lagg?

tänkte köpa en extern hårddisk tänkte ha lite spel och musik och sånt men laggar spel på externa hårddiskar?

Intel Core i5 3570k,8GB 1600Mhz,XFX Radeon HD 7770 Ghz edition.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av andreas409:

tänkte köpa en extern hårddisk tänkte ha lite spel och musik och sånt men laggar spel på externa hårddiskar?

Det kan ta lite längre tid att ladda men när du väl är "in game" så borde set flyta ganska bra.

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Jag hade inte lagt spel på en extern disk. I stort sett allting tar lite längre tid mot en extern disk, plus att optimeringsfunktioner som NCQ så vitt jag vet inte fungerar mot externa diskar. Det var snack om att NCQ via USB3.0 skulle fungera under Windows8, men jag vet inte vad det blev av det...
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011

Om den använder sig av USB 2 kan det nog ta ett tag att ladda all data. Men det beror också på vilket spel du planerar att spela.

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

USB 3 borde inte vara några större problem, det är loadingtimes som tar längre tid.

I7 2600K, MSI GTX 970 SLI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

CITERA OM DU/NI VILL HA SVAR :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

men jag har usb 2.0 kan det lagga då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskoga
Registrerad
Jun 2011

Nej spelet kommer inte lagga. Det kommer bara att ta lång tid att starta en bana exempelvis.

Chassi: Fractal Design R3 Moderkort: Gigabyte Z87X UD3H Processor: Intel Core i7 4770K @4.4GHz Processorkylare: Antec Kuhler 620 Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX DC3 Minnen: Corsair 32GB VG LP SSD: Samsung 120GB Lagringsenhet: Seagate 1TB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort ASUS Xonar U7 | Tangentbord: Func KB-460 Headset: Sennheiser PC360 GAME Mus: Steelseries Sensei Pro Grade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osby
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av andreas409:

men jag har usb 2.0 kan det lagga då?

Du har inte eSATA?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av andreas409:

Jag körde WoW på en extern HDD länge utan problem. Kanske tog något längre att laddas, men det var inget jag direkt reflekterade över. Frågan är bara varför du vill köra från extern? Har du ingen intern hårddisk? Eller är den för liten?

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cairns
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av netbuddy:

Jag körde WoW på en extern HDD länge utan problem. Kanske tog något längre att laddas, men det var inget jag direkt reflekterade över. Frågan är bara varför du vill köra från extern? Har du ingen intern hårddisk? Eller är den för liten?

Jag kan tanka mig att det ar smidigt att anvanda sig av extern om man ska byta dator av diverse anledning, typ lira hemma hos polaren eller spela pa laptopen i sangen eller nagot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Inte alla spel fungerar felfritt om man flyttar dom. Dvs registerändringar med cdkeys eller sökvägar som inte följer med hårddisken. Gamesaves ligger oftast inte i spelmappen.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2012

jag har kört wow o LoL smite etc från extern 2.0, laddningstiderna är lite jobbiga men det laggar ej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Pomser:

Jag kan tanka mig att det ar smidigt att anvanda sig av extern om man ska byta dator av diverse anledning, typ lira hemma hos polaren eller spela pa laptopen i sangen eller nagot.

Tveksamt om det fungerar speciellt bra. Olika hårdvara, med helt olika förutsättningar... Det är ju inte som om de flesta spelen går att installera på en dator och spela på alla andra, i original skick. Antingen dubbla installationer, eller så kommer spelet vara något förvirrat...
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

men man får inte lägre fps på spel av en extern hårddisk eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

Jag körde spel från en disk med eSata. Funkade prima, inga problem alls. Men du hade bara USB 2 va?

Main. - Corsair Obsidian 350D Mod - Custom Loop - Corsair AX860 - Asus Maximus V Gene - Intel i7 3770K - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - EVGA GTX 780 SC ACX - Asus Xonar D2X - Samsung 830 128GB SSD - 2x Samsung 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850e Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Macbook Pro Retina L2012
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

nej nu kör ja på usb 3.0