Permalänk
Skrivet av krushy:

Hihi verkar som att jag leder fast någon kommer slå mig lätt tills jag tar fram en gammal dator å klockar sönder den med kolsyra ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Äääh kom igen klocka nu, har gjort under 7 med min 2500k ju

Tipsen jag skrev ner där gör enormt mycket,

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

AMD Phenom II 925 X4 @2,8GHz:
25,428 s

Det är 1M man kör va?

Korrekt, det är 1M!

Mer överklock går, och endast en kärna behövs.

Skrivit lite tips för att få bättre resultat i en post några snäpp ovanför denna.

Permalänk
Avstängd

får se om jag plågar min bulle lite senare kändes lite tråkigt när amd hatar super pi haha

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

25.394 fick jag på en A8-6600K utan några tweaks och en minecraft server igång, med win8 som operativsystem.
Får se om jag orkar testa lite mer någon gång...

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

får se om jag plågar min bulle lite senare kändes lite tråkigt när amd hatar super pi haha

Finns ett bench där amd kan dra nytta av alla trådar. http://hwbot.org/benchmark/frybench/

AMD går dock i en annan division eftersom dom räknas som 8 kärniga, men jag benchar gärna med 4 kärnor å loosar, det är en kul utmaning!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Finns ett bench där amd kan dra nytta av alla trådar. http://hwbot.org/benchmark/frybench/

AMD går dock i en annan division eftersom dom räknas som 8 kärniga, men jag benchar gärna med 4 kärnor å loosar, det är en kul utmaning!

japp testade det förut men då blir det problem no 2 att det blir varmt för fläktarna är moddade för att vara tyst
tog ett dock ett snabb test inge tweaks alls utan bara mosade på mhz tror den vill ha lite mer volt kändes som den stuttade lite men gick igenom men får testa mer sen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w