Finns det en hemtelefon som kan blockera enskilda nummer?

Permalänk
Medlem

Finns det en hemtelefon som kan blockera enskilda nummer?

Hej!

Jag som är kund hos Tele2 blir nästan dagligen störd här hemma då dem ringer hem till mig och försöker få mig att byta abonnemang och allt vad det nu kan vara. Det jag undrar är ifall det finns en hemtelefon där jag kan blockera olika telefonnummer direkt i telefonen? Det skulle vara så skönt att inte bli avbruten mitt i maten av en försäljare.

Jag är med i nixregistret, men det verkar inte spela någon roll, troligen för att jag är kund hos dem och de verkar då få kunna ringa mig hur mycket de vill.

*edit: skulle nog lagt den i forumdelen mobiltelefoner istället..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmfrid:

Hej!

Jag som är kund hos Tele2 blir nästan dagligen störd här hemma då dem ringer hem till mig och försöker få mig att byta abonnemang och allt vad det nu kan vara. Det jag undrar är ifall det finns en hemtelefon där jag kan blockera olika telefonnummer direkt i telefonen? Det skulle vara så skönt att inte bli avbruten mitt i maten av en försäljare.

Jag är med i nixregistret, men det verkar inte spela någon roll, troligen för att jag är kund hos dem och de verkar då få kunna ringa mig hur mycket de vill.

*edit: skulle nog lagt den i forumdelen mobiltelefoner istället..

Min panasonic har "spärra inkommande samtal" där man lägger in de nummer man vill blockera.
Har för mig att vissa Siemens Gigaset har det också.
Kolla på någon telefon som du tycker är intressant och gå till tillverkarens hemsida och kolla
i specifikationen eller bruksanvisningen om funktionen finns.

Denna modellen har jag (dubbla handenheter)
Smidigt med två telefoner, och löjligt liten prisskillnad (ha en i reserv om du bara behöver en)
Har nattläge med så du kan välja vilka tider telefonerna skall ringa.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1278803

Finns som single också:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1278802

Permalänk
Medlem

Ett tips är väl att helt enkelt ta emot samtalet och vänligt men bestämt säga att man inte är intresserad av att byta och att du inte vill att dom ringer igen. Hota även med att byta företag om dom ringer igen, då slutar dom nog.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmfrid:

Hej!

Jag som är kund hos Tele2 blir nästan dagligen störd här hemma då dem ringer hem till mig och försöker få mig att byta abonnemang och allt vad det nu kan vara. Det jag undrar är ifall det finns en hemtelefon där jag kan blockera olika telefonnummer direkt i telefonen? Det skulle vara så skönt att inte bli avbruten mitt i maten av en försäljare.

Jag är med i nixregistret, men det verkar inte spela någon roll, troligen för att jag är kund hos dem och de verkar då få kunna ringa mig hur mycket de vill.

*edit: skulle nog lagt den i forumdelen mobiltelefoner istället..

Det finns inget att göra utom att ge upp. Det gjorde jag.

Precis som du ringde TELE2 (eller rättare sagt deras telemarketingbolag) tills jag gav upp (i flera år).
Idag har jag TELE2 mobilabonemang och TELE2 fast telefoni. Nu har dom slutat ringa.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Ett tips är väl att helt enkelt ta emot samtalet och vänligt men bestämt säga att man inte är intresserad av att byta och att du inte vill att dom ringer igen. Hota även med att byta företag om dom ringer igen, då slutar dom nog.

Det har vi gjort varenda gång de ringer, men det har inte gjort någon skillnad.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Min panasonic har "spärra inkommande samtal" där man lägger in de nummer man vill blockera.
Har för mig att vissa Siemens Gigaset har det också.
Kolla på någon telefon som du tycker är intressant och gå till tillverkarens hemsida och kolla
i specifikationen eller bruksanvisningen om funktionen finns.

Denna modellen har jag (dubbla handenheter)
Smidigt med två telefoner, och löjligt liten prisskillnad (ha en i reserv om du bara behöver en)
Har nattläge med så du kan välja vilka tider telefonerna skall ringa.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1278803

Finns som single också:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1278802

Tack! Det här kan vara räddningen.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmfrid:

Det har vi gjort varenda gång de ringer, men det har inte gjort någon skillnad.

Byt operatör då?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmfrid:

Det har vi gjort varenda gång de ringer, men det har inte gjort någon skillnad.

Ett tips kan vara att maila dem istället. När du tackar nej i telefonen stryker de dig från den dåvarande kampanjen, tele2 kommer fortsätta leverera ditt nummer till telemarketingbolaget nästa vända det ska ringas runt och uppsäljas. Om du istället kontaktar tele2 via mail eller liknande så finns det ju däremot en chans att du stryks permanent från uppsäljningslistorna. Jag har själv gjort liknande med Bredbandsbolaget, och slapp därefter både samtal och direktadresserad reklam från dem.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Ett tips kan vara att maila dem istället. När du tackar nej i telefonen stryker de dig från den dåvarande kampanjen, tele2 kommer fortsätta leverera ditt nummer till telemarketingbolaget nästa vända det ska ringas runt och uppsäljas. Om du istället kontaktar tele2 via mail eller liknande så finns det ju däremot en chans att du stryks permanent från uppsäljningslistorna. Jag har själv gjort liknande med Bredbandsbolaget, och slapp därefter både samtal och direktadresserad reklam från dem.

Okej, jag ska göra detta. tack för hjälpen

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Byt operatör då?

Jag är mycket nöjd med vårt abonnemang, det är bara deras aggressiva marknadsföring som jag stör mig på. Jag ska försöka mig på lite lösningar nu för att förhindra deras marknadsföring.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg