Permalänk

Laptopen är för varm

Hej!

Har ett stort problem med min laptop. Varje gång jag spelar så ligger blir den alltid på 80-91 grader men när jag inte spelar 45-50 grader.

Har köpt denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptoptillbehor/kylni...

Men det har kanppt blivit skillnad.

Vad ska jag göra?

Detta är min dator: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Tack i förväg

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem

Skruva loss luckan under på din laptop och blås rent i fläkten.(om det går att komma åt den)
Brukar samlas en redig tuss med damm där.

Brukar göra det en gång i månaden på min.

Permalänk
Skrivet av Outman112:

Hej!

Har ett stort problem emd min laptop. Varje gång jag spelar så ligger blir den alltid på 80+ grader men när jag inte spelar 45-50 grader.

Har köpt denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptoptillbehor/kylni...

Men det har kanppt blivit skillnad.

Vad ska jag göra?

Detta är min dator: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Tack i förväg

Du kan inget göra, laptops har aldrig haft och kommer aldrig ha tillräcklig kylning, det är bara att tugga i sig. Och att datorn är av märket acer gör ju inte det hela bättre, men i alla fall att köpa en bättre kylare och plocka ur batteriet så fort du har anslutit nätadapter, detta kan ge resultat.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

Tryckluft. Det är allt.

Permalänk
Medlem

Acer har dålig design på kylning. Sagt det till många. Sett det många gånger av folk ,ed Acer.

Permalänk

Kylplatta kan funka om tilluften kommer underifrån

Permalänk

ska nog lämna tillbaka luftenplattan kommer mer ut längst ut på sidan och på sidan av datorn.

Kan jag rensa med en dammsugare ?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem

Har denna sänkte min med ca 10 grader http://www.clasohlson.com/se/Laptopst%C3%A4ll-med-fl%C3%A4ktk...

Blåser upp under hela där

Permalänk

Finns det ens insug/utblås på undersidan av datorn? Gör det inte de är en kylplatta helt meninglöst annat än för att slippa koka dina ben om du har den i knät.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Vet inte hur länge du haft den, men det kan vara dags att öppna upp och rengöra.
Har själv en Acer och den har helt värdelös kylning.
På undersidan vid processorn så var för något räfflat som såg ut som ett fläktgaller, men kollade man från insidan så var den helt slät.

Så jag bytte kylpasta till kylaren och borrade hål flera små hål vid kylaren. Sänkte från 80+ till ~54 grader

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Finns det ens insug/utblås på undersidan av datorn? Gör det inte de är en kylplatta helt meninglöst annat än för att slippa koka dina ben om du har den i knät.

har ett bord till den och spelar för det mesta

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Skrivet av Jojje_c1:

Vet inte hur länge du haft den, men det kan vara dags att öppna upp och rengöra.
Har själv en Acer och den har helt värdelös kylning.
På undersidan vid processorn så var för något räfflat som såg ut som ett fläktgaller, men kollade man från insidan så var den helt slät.

Så jag bytte kylpasta till kylaren och borrade hål flera små hål vid kylaren. Sänkte från 80+ till ~54 grader

kan ta bilder på den efter jag har öppnat den och vissa för förstod inte riktigt vad du menade ?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk

har rensta den lite men det blev inte bättre

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem

Lyssna här grabben.

Kylklampar och handduk!

Funkar skitbra

+lite städning och byte av kylpasta gör nog susen tror jag.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Lyssna här grabben.

Kylklampar och handduk!

Funkar skitbra

Hur menar du?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outman112:

Hur menar du?

Städa datorn som alla säger.

Sen om du vill få ner tempsen ännu mer så tar du kylklampar (från frysen) virar in dem i en handduk och placera datorn uppe på.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Lyssna här grabben.

Kylklampar och handduk!

Funkar skitbra

+lite städning och byte av kylpasta gör nog susen tror jag.

Inte mycket att lyssna på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Städa datorn som alla säger.

Sen om du vill få ner tempsen ännu mer så tar du kylklampar (från frysen) virar in dem i en handduk och placera datorn uppe på.

Jaha! Haha. Det gjorde jag när jag spelade på en bärbar innan hahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jaha! Haha. Det gjorde jag när jag spelade på en bärbar innan hahahaha

Wait wat?

Bestäm dig om det jag sa är bra eller inte.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Wait wat?

Bestäm dig om det jag sa är bra eller inte.

Det första du skrev förstod jag inte men sen förklarade du.
Inget att rekommendera men det funkar. Tror dock inte han vill gå runt med is i bakfickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det första du skrev förstod jag inte men sen förklarade du.
Inget att rekommendera men det funkar. Tror dock inte han vill gå runt med is i bakfickan.

Hehe nä men om man bara spelar hemma så går det ju bra. Om man är ute blir det lite knepigt med isen. Men hey, man kan ta en kylbox som man ska använda klamparna till och bära klamparna i boxen.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps