Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Överklockning av Amd fx 8320

Jag behöver hjälp att överklocka jag har aldrig gjort det förut, Jag har ett gigabyte 990fxa ud3 moderkort och en corsair h60 som kyler. Skulle kunna använda skype och sen via webbcam få hjälp om nån är intresserad av det. Har ett corsair tx550m nätagg om det är nödvändigt att veta.

Cpu: amd fx 8320 4.1GHz | Gpu: MSI Nvidia GTX 680 | Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3 | performence Minne: 8gb Corsair dominator GT | Hdd: sata 2tb seagate barracuda 7200rpm | Psu TX550m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Nov 2002

Ta du och läs en del här i forumet. Den klistrade tråden om överklockning är en bra utgångspunkt. Höll på med det när jag hade en amd athlon 2500+ så jag hr glömt det mesta och känner mig helt färsk. Så sitter själv och läser om det. Läser mest om just CPU överklock nu, när det är dags för minnen ska jag läsa om dessa. Sen ska jag läsa på mer om nord och sydbrygga. Så det är nog det bästa du kan göra, ta det steg för steg. Sen när du testat dig runt och inte kommer längre så kan du ju lägga upp en tråd med inställningar, vad du misstänker det är som stoppar dig och fråga om råd.

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!