GTA 4 Hackigt på xbox360?

Permalänk
Medlem

GTA 4 Hackigt på xbox360?

Någon som vet om man kan bättra på det? Det verkar vara mest när man kör i trafiken men om det finns sätt och fixa det på skulle jag va tacksam

Permalänk
Medlem

Har du alla patcher?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Har du alla patcher?

Ja det tror jag, när jag startar det kommer det inte upp någon förfrågning till patch så jag antar att jag har senaste då.

Permalänk
Medlem

Installera det på hårddisken. Blir det inte bättre så finns det inte mycket att göra. Gta IV är väl inte känt för att vara särskilt optimerat.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag köpte GTA 4 på min Xbox nu för att det kostade 99kr. Laggar så mycket att det går inte ens att spela, ligger under nästan 30FPS konstant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag köpte GTA 4 på min Xbox nu för att det kostade 99kr. Laggar så mycket att det går inte ens att spela, ligger under nästan 30FPS konstant.

Precis så är det på PC, jag tycker dock det flyter jämnare på Xboxen. Sen är jag inte lika känslig för lägre FPS när jag sitter ~2m ifrån en tv som när jag sitter ~30cm ifrån en datorskärm.

Visst på PC har man 60FPS och mer på vissa delar av kartan men på vissa delar ligger man på 15-25FPS konstant och det för mig är helt ospelbart.

Visa signatur
Permalänk

Gta iv har aldrig haft bra prestanda på någon konsol, tror det är motorn som är för jobbig. Upplever nämligen samma problem i La noire och Red dead redemption.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Entusiast

GTA IV är dåligt optimerat-Även för konsoller.

Det är helt enkelt spelets natur att inte nå 30FPS så ofta. Det är tur att jag inte hade provat på 60FPS innan jag spelade ut GTA IV 10 gånger på Xbox 360 annars hade jag aldrig klarat av det
Det blir nog likadant med GTA V om nu inte Rockstar kommer på någon magisk lösning för de har ju sagt att GTA V använder varenda liten gnutta av kraft ur konsollerna som finns men det är ju inte mycket precis...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Gta iv har aldrig haft bra prestanda på någon konsol, tror det är motorn som är för jobbig. Upplever nämligen samma problem i La noire och Red dead redemption.

Om det är sånna problem nu, Tänk hur det blir i GTA V

Permalänk
Skrivet av yonologin:

Om det är sånna problem nu, Tänk hur det blir i GTA V

Ex det jag oroar mig för men man kan ju hoppas dom lärt sig göra spel efter hårdvaran. Men antagligen är det samma visa en gång till, folk kommer köpa spelet ändå dumma som vi är (har själv planer på att förhandsboka det men tror jag väntar så folk får testa om det är spelbart först )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb