Permalänk

Storlek på SSD

Dum fråga kanske, men köper jag en SSD som är 2,5tum, behöver jag en insats för att kunna montera? Någon som vet ifall denna disk innehåller något sådant? Står N/A i beskrivningen men tänker att säkert någon av er köpt detta tidigare?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/163801-samsung_840_se...

Permalänk
Medlem

Har Intel & A-Data ssds & där har det kommit med en 2,5>3,5.
Du kanske har ett chassi som har fästen för 2,5 i sina 3,5 hållare, t.ex. så har Define chassin det.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av Saxn:

Har Intel & A-Data ssds & där har det kommit med en 2,5>3,5.
Du kanske har ett chassi som har fästen för 2,5 i sina 3,5 hållare, t.ex. så har Define chassin det.

Ok, har ett Fractal Design Define R3-chassi. Hittar inga hållare som med tyvärr. Ska kolla en sväng i datorn

Permalänk
Medlem

du behöver inte montera SSD, jag har tejpat fast mina med silvertejp.:-)

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av vadå cpu?:

Ok, har ett Fractal Design Define R3-chassi. Hittar inga hållare som med tyvärr. Ska kolla en sväng i datorn

De hållare som du skruvar vanliga HDDs har hål "undersidan" som du kan skruva SSDn i.

Annars så funkar dubbelhäftande tjep väldigt bra.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Skrivet av vadå cpu?:

Ok, har ett Fractal Design Define R3-chassi. Hittar inga hållare som med tyvärr. Ska kolla en sväng i datorn

Jag har med ett FD R3 och den har såna fästen.. kolla bilden: här. Så ser du på den vita att den har små hål innan för de där du fäster vanliga hårddiskar. där fäster du SSD:n

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Inaktiv

en ssd väger ju typ ingenting och innehåller inga rörliga delar, så det är bara klämma/tejpa fast den där det passar bäst

edit: köper du den pga priset?

Permalänk
Skrivet av anon224490:

en ssd väger ju typ ingenting och innehåller inga rörliga delar, så det är bara klämma/tejpa fast den där det passar bäst

edit: köper du den pga priset?

Ok, topp
Hittade många bra referenser på forumet, så fick bli denna

Permalänk

Som sagt så finns 2.5" hål i hdd vaggorna.

Men sätt diskarna där dom hör hemma, bakom moderkortsplåten, med kardborreband eller dubbelhäftande tejp. Så slipper man se eländet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vadå cpu?:

Ok, topp
Hittade många bra referenser på forumet, så fick bli denna

tänkte mera på det "roliga" priset. googla 1337 om du inte fattar

Permalänk
Skrivet av anon224490:

tänkte mera på det "roliga" priset. googla 1337 om du inte fattar

Tänkte inte ens tanken.. Men ja, var ju en fyndig prislapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Som sagt så finns 2.5" hål i hdd vaggorna.

Men sätt diskarna där dom hör hemma, bakom moderkortsplåten, med kardborreband eller dubbelhäftande tejp. Så slipper man se eländet.

You go girl!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

du behöver inte montera SSD, jag har tejpat fast mina med silvertejp.:-)

Brukade göra så innan jag bytte chassi.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken