Hur får man allt att lagras på :D\ istället för :C\

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Hur får man allt att lagras på :D\ istället för :C\

Hej, jag läste runt lite på forumet men kan tyvärr inte hitta någon lösning, jag köpte nyligen en SSD, och ny HDD. Jag ominstallerade hela datorn och satte OS på SSD. Jag installerar alla mina spel och program på SSD. dock vill jag att mitt bibliotek ska vara på min HDD alltså (: D\) istället för (:C\)

Någon som har lust att förklara hur? på ett så simpelt sätt som möjligt, är inte alls erfaren när det gäller såna här saker.

Kortfattat. jag vill ha "Bibliotek" och "Favoriter" som standard på min HDD(: D\) inte SSD(:C\)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Jag har valt att ignorera alla de där sakerna och istället tvingat program att spara på mina andra diskar. Dock tror jag att du kan välja egenskaper under t.ex dokument som ligger i bibliotek vart den ska ligga. Favoriter är dock svårare.

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design core 500, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Vill liksom automatisera allihop

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Elizabeth:

Vill liksom automatisera allihop

mkjunktion link är vad du är ute efter. Skapar en virtuellänk mellan C och D. För användaren blir systemet transparent men allt som ligger i den länkade mappen kan ligga på en annan hårddisk. Lämpligast är att flytta hela USERS foldern. Dock ger det prestanda sänkningar då tex APPDATA och tmp filer hamnar på en seg HDD.

http://lifehacker.com/5467758/move-the-users-directory-in-win...

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler