Ska köpa ny SSD, alla förslag välkomna :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Ska köpa ny SSD, alla förslag välkomna :)

Hej!
Jag har tänkt köpa en ny SSD till min dator. Min nuvarande SSD har för lite minne (55Gb) och är lite outdate:ad, jag vill gärna ha förslag på en ny SSD som ligger inom ett rimligt pris. Min budget för detta SSD ligger runt 1700kr (Kan lägga ner mer pengar, fast helst runt om 1,7k). Jag anger gärna information vid tillfrågan angående t.ex. komponenter, chassi, etc (om det är nödvändigt?) Jag kan inte mycket inom SSD, som hur fort den läser av eller skriver, kan inte se skillnaden mellan 550mb/s eller 300mb/s (Är det fort, långsamt?). Skriv gärna fördelar, nackdelar (om det finns?) och information.
Tack för eran tid, Hare bra :)!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Skulle kört på Samsungs 840 serie, bara för att den är såpass populär och samsung levererar stabila fina ssd'er. Dom är väl kanske dyrare än budget märkena men långt ifrån dom dyraste. T.ex: http://www.inet.se/produkt/4304481/samsung-ssd-kit-840-series...

| CPU: Phenom II X4 965 BE @ 4Ghz | MB: Gigabyte GA-990FXA-UD3 | GPU: GB GTX 660ti |
| RAM: Vengeance CL9 LP 1600Mhz 2x4 Gig | Låda: Corsair Carbide 500R | PSU: Fractal Design Tesla 550W |
| SSD: Samsung 840 250 Gig |

CITERA FÖR SVAR!