Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2007

Pin-kontakter på Acer moderkort?

Försöker att hjälpa en bekant med att flytta över hans moderkort och allt annat till ett nytt chassi.
Det mesta är redan klart, enda problemet är att ansluta kablarna från det nya chassit.

Pin-kontakterna är inte märkta, och jag är osäker på var HDD Led, Power switch och Reset switch ska sitta på moderkortet.

Moderkortet är ett Acer D1F-AD, och satt tidigare i ett chassi från Packard Bell (iMedia A2533 NC).

Är verkligen tacksam för all hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2007

MOBO: Gigabyte GA-Z87X-UD3H CPU: Intel i5 4670K RAM: Crucial Ballistix Sport 16GB GPU: ASUS Strix GTX 970
Ljudkort: Sound Blaster Zx SSD: Samsung 840 EVO 120GB och 250GB HDD: WD Green 4TB PSU: Corsair HX520W
Chassi: Fractal Design R4 Skärm: 2x Philips 278C4QHSN Telefon: Lumia 950

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2007

Tusen tack för länken/bilden.
Tyvärr verkade det inte fungera.

Har lyckats att få HDD Led att lysa, samt att chassi fläkten snurrar.
Men har fortfarande problem med reset och power.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Guldstrand:

Tusen tack för länken/bilden.
Tyvärr verkade det inte fungera.

Har lyckats att få HDD Led att lysa, samt att chassi fläkten snurrar.
Men har fortfarande problem med reset och power.

Testa:
http://63.66.78.20/acerpanam/manuals/acer/0000/servicemanuals...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2007

Normalt sätt när jag haft de problemet har jag bara suttit och tagit kopplat in den på alla sätt om de händer något när jag trycker på power knappen under 1 minut så brukar man oftast hitta rätt man får ju testa koppla in den både vertikalt och horisontellt eftersom det e olika från moderkort till moderkort.

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|
Server: FX 8320|Antech Kuhler 620 V4|Asus M5A78L-M|Corsair XMS3 32GB|Corsair CX430W|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2007

Har testat detta med, nu precis.
Fortfarande ingen framgång.

Kan det vara ström-knappen på chassit som är defekt? (Har dock lite svårt att tro det, då chassit är helt nytt.)

Anledningen till att vi bytte chassi, var för att nätaggregaten pajade, och vi kunde inte hitta något som passade till det gamla midi-tower-chassi han hade innan.

F*n vad jag ångrar nu att jag inte tog en bild, INNAN jag ryckte ur kablarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Guldstrand:

Har testat detta med, nu precis.
Fortfarande ingen framgång.

Kan det vara ström-knappen på chassit som är defekt? (Har dock lite svårt att tro det, då chassit är helt nytt.)

Anledningen till att vi bytte chassi, var för att nätaggregaten pajade, och vi kunde inte hitta något som passade till det gamla midi-tower-chassi han hade innan.

F*n vad jag ångrar nu att jag inte tog en bild, INNAN jag ryckte ur kablarna.

Gammal tråd men hur gick det? Posta gärna en bild med allt inkopplat rätt om du har.. samma problem här.

Citera så jag hittar tillbaka...