Använde Photoshop - fick mindre utrymme på ssd

Permalänk
Medlem

Använde Photoshop - fick mindre utrymme på ssd

Hej!

Jag tog nyss lite bilder med en Lumix G5 som jag fick låna av min pappa, och med dessa bilder hade jag tänkt göra en manuell panorama pga att det inte fanns någon panorama-funktion inbyggd på G5. Satte mig vid datorn och tanka över bilderna och öppnade Photoshop och använde Auto-Align och Auto-Blend (fungerar skitbra för övrigt!).
Först när jag försökte använda Auto-Align med mina 13 bilder så sa Photoshop ifrån pga ett "Scratch Disk Full"-error. Så jag delade upp bilderna i 3 delar, så jag auto-alignade först 5 bilder, och det gick bra, och när jag fick reda på vad det här felet var för något så ändrade jag min scratch-disk till min vanliga hårddisk istället för min ssd, och ökade även minnesmängden som Photoshop får använda av systemet från 4gb till 6gb (av 8gb).

Efter detta så fortsatte jag och allting fungerade bra, tills det att jag skulle använda Auto-Blend-funktionen på första delen av bilderna. Då kom det upp "Scratch Disk Full"-error igen, och när jag kollade min ssd hur mycket utrymme det fanns, så var det nästan slut! Innan jag började med allt detta så hade jag nästan exakt 3gb kvar på min ssd, men efter allt så hade den bara kvar dryga 800kb kvar, och sedan när jag sparade min bild för att kunna starta om skiten så tog den slut på all lagring som var kvar på ssd'n.
Jag sparar mina bilder på min dropbox i en mapp, och hela dropboxen är kopplad till min E-hårddisk (med dryga 250gb lagring på hårddisken kvar).

Skulle någon vara så jättesnäll och förklara för mig vad det är som händer, för jag har ingen satans aning!
Tack på förhand!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+