Konstig mapp på hårddisken efter uppdatering med windows update

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009

Konstig mapp på hårddisken efter uppdatering med windows update

började installera uppdateringar från windows update igår å mitt under uppdateringen var jag tvungen att stänga av datan på start knappen, å sen märkte jag att jag har fått en konstig mapp på min hårddisk som jag inte kan ta bort för att jag inte ha behörighet till det.

Någon som vet hur jag kan ta bort den på nåt sätt?
Mappen heter 2bd5b411adefdbd0cd230776

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

vilken disk är det?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

låter som en tempmapp under windows för installation. testa kör om uppdateringen och se om den finns kvar?

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av morxy49:

vilken disk är det?

mappen ligger på min lagringsdisk E:

Skrivet av trickysaer:

låter som en tempmapp under windows för installation. testa kör om uppdateringen och se om den finns kvar?

testade precis att installera om uppdateringen å mappen ligger fortfarande kvar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006

Om du har installerat Windows 7 Service Pack 1 så skapas en kopia som du kan ta bort via Diskrensning http://bengansblogg.wordpress.com/2011/03/29/windows-7-servic...

Edit: Eftersom filen inte ligger på systemdisken så kan det vara en systemavbild eller en säkerhets kopia som du själv har skapat eller via en konfigurerad säkerhetskopiering.

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av janee:

Om du har installerat Windows 7 Service Pack 1 så skapas en kopia som du kan ta bort via Diskrensning http://bengansblogg.wordpress.com/2011/03/29/windows-7-servic...

det e inte service pack som jag har installerat, uppdateringen e till netframework 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av mnsn:

det e inte service pack som jag har installerat, uppdateringen e till netframework 4

Har du skapat eller konfigurerat någon säkerhetskopia?

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av janee:

Har du skapat eller konfigurerat någon säkerhetskopia?

nej, det har jag inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av mnsn:

nej, det har jag inte

Har du lagt över växlingsfil (pagefil/swapfil) från C: till E:?

janee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av janee:

Har du lagt över växlingsfil (pagefil/swapfil) från C: till E:?

nej det har jag inte, mappen dök upp av sig själv efter att jag installerade uppdateringar från windows upate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av mnsn:

nej det har jag inte, mappen dök upp av sig själv efter att jag installerade uppdateringar från windows upate

Om du stör dig på att se den, dölj den. Jag hade också en mapp med ett konstigt namn och löste det så.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2013

Radera den bara. Inget kommer hända, det brukar bli så för mig också när jag uppdaterar/installerar program.

"It's not that Google is not evil, it's that Google is the least evil of all the options we have in America." - Wendell

"Something happened"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av MicroTorrent:

Radera den bara. Inget kommer hända, det brukar bli så för mig också när jag uppdaterar/installerar program.

jag kan inte radera den, den e låst å det står att jag inte ha behörighet till det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av mnsn:

jag kan inte radera den, den e låst å det står att jag inte ha behörighet till det

Är du inte admin?

"It's not that Google is not evil, it's that Google is the least evil of all the options we have in America." - Wendell

"Something happened"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2009

nu har jag lyckats radera mappen, laddade ner ett program som heter io unlocker som låste upp och raderade mappen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av MicroTorrent:

Är du inte admin?

Även admin saknar behörighet till vissa ssytemfiler , vet man hur så kan man ändra behörighet även på såna filer.

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | 2st EVGA GTX 780 Classified | Corsair AX1200i | Intel 530 SSD 240GB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av mr_sQuinty:

Även admin saknar behörighet till vissa ssytemfiler , vet man hur så kan man ändra behörighet även på såna filer.

Jo det vet jag men filen lät ju inte direkt som en systemfil och när jag brukar få liknande filer så kan jag radera de utan problem.

"Something happened"