Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

AMD Stock Backplate skruvar?

Hej alla flickor och pojkar nu är det så att jag har ett AMD FM2A75M-ITX kort som jag har kylt med vattenkylning sen nytt, och nu har jag tänkt byta till en corsair H100 kylare istället förvisso är den också vattenkyld men den tar betydligt mindre plats Hur som helst så kräver denna kylaren att man har kvar AMD stock Backplates eller vad man nu ska kalla dom 2 plastbitarna man fäster standard AMD kylaren i. Duktig som man är låg där 2st i en liten påse men inga skruvar eller någon typ av fästning... Hur fan ska den sitta fast!? Skruv + mutter? Eller är det nått special?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2002

Har du tur kan det gå att hitta sådana saker på eBay. Det ska i alla fall vara ett par speciella skruvar som man skruvar fast i backplaten. Tror inte det är metriskt gänga på dem, men kan ha fel.

Edit: http://www.ebay.com/itm/CPU-Bracket-Holder-Backplate-Screw-fo... Den är till FM1 men de kanske är lika?

Arbetshäst: AMD PhII X6 1100T@3,9GHz|16GiB DDR3|Gigabyte 890XA-UD3|HD6970 x-fire|Samsung 840Pro|Vattenkyld
HEPC: AMD Fusion E350|6GiB DDR3|NES-chassi|Allt inbyggt, inkl.nätagg|XBMC| NAS: AMD Fusion E450|4GiB DDR3|4TiB RAID-Z|FreeNAS 8.3