Bios inställning, G1 Sniper 5 med H100i, ljud.

Permalänk
Medlem

Bios inställning, G1 Sniper 5 med H100i, ljud.

Hej!

Jag har en G1 Sniper 5, i4770 och H100i kylare. Systemet verkar fungera bra. CPU ligger på 26-30 grader idle och 40-45 grader i load. Har inte överklockat - vill inte göra det heller just nu.

"Problemet" som jag märkte idag var att när jag körde Sleeping Dogs på max grafik blev ljudnivå från vattenkylningen lite väl hög (i motsats till windows då den nästan inte hörs). Systemet var fortfarande "svalt".

Jag undrar om man kan justera bios på något sätt så att pump/fäktar inte drar upp 100% automatiskt. Jag har inget emot cpu temp 55-60 grader i arbete om systemet är 60% tystare:)

Tacksam för hjälp om någon kan! Om ni vet vad inställningen heter på engelska och i vilken meny den kan hittas vore det ännu bättre:)

För övrigt: om någon har samma moderkort som jag & eller vet om någon bra sida med ref. inställningar för i4770 länka gärna. När jag testade systemet med "Intel Extreme tuning utility" så blev slutsatsen att det var "ok" men att man kunde få det "bättre" med justering av inställningar - som jag dessvärre inte har en aning om hur man gör.

Tack i förhand för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Ta en titt i medföljande mjukvara för din processorkylare? Där borde gå att ställa in någon profil eller fläktkurva, garanterat!