Extra fläkt till Cooler master hyper 2012

Permalänk
Medlem

Extra fläkt till Cooler master hyper 2012

Jag köpte den här CPU kylaren och det ingår ju en 120 fläkt men om man ska ha en på varje sida ska det vara någon speciell 120 mm fläkt eller går det bra med vilken som? Gör det mycket på tempen med två istället för en?Har en äldre ADDA som man kanske kan trycka dit.

Permalänk
Medlem

Du tjänar inget på det, kommer inte vara någon skillnad, den är för liten.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Ja du tjänar på det, jag tjänade 1grad med båda fläktarna på lågt varvtal och 2grader på max varv..

Du kan använda vilken fläkt du vill, själv använde jag 2st Noctua fläktar.

Vet inte vad Marcsmen pratar om, för liten, den väger ett halvkilo med en storlek på 116 x 51 x 159 mm, så den är inte liten, en av dom mest prisvärda kylare som finns.

Permalänk
Medlem

Ska båda blåsa bakåt så att säga? Den jag har nu sitter på höger sida om kylaren och blåser bakåt (åt chassits baksida) och mot kylaren men om jag sätter en på vänster sida också, ska den blåsa bakåt med eller in mot kylaren?

Permalänk

Det du tjänar mest på är ljudet, har en be quit PWm 120 mm (och original fläkten), lite sega att få dit pga den annorlunda fästningen (plast"plugg") men det gick!

Visa signatur

Chassi: Define R4, Moderkort: MSI Z77 MPower, Processor: i7 3770k, Grafikkort: MSI 660TI PE, PSU: be Quiet L8 630W, SSD: Intel 335 180 GB, HDD: 1 TB Seagate Barracuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrossPorter:

Det du tjänar mest på är ljudet, har en be quit PWm 120 mm (och original fläkten), lite sega att få dit pga den annorlunda fästningen (plast"plugg") men det gick!

Ok men hur har du dom riktade, båda in mot kylaren eller?

Permalänk
Skrivet av pösk:

Ok men hur har du dom riktade, båda in mot kylaren eller?

Nej, fläkten där bak ska vara riktad så att den "suger" luft från kylaren och trycker luften mot den bakre chassifläkten.

Edit. Tiill er som har koll: Är det inte önskvärt att ha två fläktar som snurrar på samma varvtal?

Permalänk
Skrivet av pösk:

Ok men hur har du dom riktade, båda in mot kylaren eller?

Båda fläktarna ska blåsa luften bakåt mot baksidan av chassit, där chassi fläkten blåser ut luften ur chassit.
Om du vill googla det sök efter "push and pull".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define R4, Moderkort: MSI Z77 MPower, Processor: i7 3770k, Grafikkort: MSI 660TI PE, PSU: be Quiet L8 630W, SSD: Intel 335 180 GB, HDD: 1 TB Seagate Barracuda.