Någon USB Hårddisk för att spela på och recorda till?

Permalänk

Någon USB Hårddisk för att spela på och recorda till?

Söker just nu en USB hårddisk som ska man ska kunna recorda och spela på?. Finns det någon med tillräcklig kapacitet för det?. Ska helst vara 1tb

Permalänk

Köp en vanlig intern hårddisk bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Misstänker att det kommer bli sega laddningstider över usb..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vredeskaninen:

Söker just nu en USB hårddisk som ska man ska kunna recorda och spela på?. Finns det någon med tillräcklig kapacitet för det?. Ska helst vara 1tb

Finns det någon speciell anledning till att du inte vill ha en intern för ändamålet?

Edit: Se svar nedan.

Permalänk
Inaktiv

Problem med USB är att den fortfarande förlitar sig på CPU så att spela över USB HDD är en i allmänhet dålig ide. Köra sata, sata-e, firewire, thunderbolt (eller vad den nu heter). Interface som sköter sig själva, utan inblandning av CPU.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Problem med USB är att den fortfarande förlitar sig på CPU så att spela över USB HDD är en i allmänhet dålig ide. Köra sata, sata-e, firewire, thunderbolt (eller vad den nu heter). Interface som sköter sig själva, utan inblandning av CPU.

Finns igentligen ingen anledning ville bara ha en usb hårddisk. Men firewire hårddisk finns det någon sådan att rekommendera?.
Har för mig att firewire och thunderbolt är samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vredeskaninen:

Finns igentligen ingen anledning ville bara ha en usb hårddisk. Men firewire hårddisk finns det någon sådan att rekommendera?.
Har för mig att firewire och thunderbolt är samma sak?

Finns det _ingen_ anledning till att välja en extern hårddisk så ställer jag mig väldigt frågande till att köpa en extern disk. Så någon anledning borde du ha, men vill du inte berätta den anledningen så kan vi inte hjälpa dig på något bra sätt