Kloning av hårddisk! HJÄLP!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskoga
Registrerad
Jun 2011

Kloning av hårddisk! HJÄLP!

Tjena på er!

Jag har köpt en ny hårddisk och vill klona den gamla till den nya så att jag slipper installera alla spel igen etc! Jag har en SSD som primär disk där jag har windows på så det ska inte vara några problem? Hur går jag tillväga?

Tacksam för hjälp!

Chassi: Fractal Design R3 Moderkort: Gigabyte Z87X UD3H Processor: Intel Core i7 4770K @4.4GHz Processorkylare: Antec Kuhler 620 Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX DC3 Minnen: Corsair 32GB VG LP SSD: Samsung 120GB Lagringsenhet: Seagate 1TB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort ASUS Xonar U7 | Tangentbord: Func KB-460 Headset: Sennheiser PC360 GAME Mus: Steelseries Sensei Pro Grade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Så det är från en mindre SSD till en större SSD du vill klona till?

Från en av de klistrade trådarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskoga
Registrerad
Jun 2011

Använde ett klon program men Windows blev bara konstigt och man kunde inte gå in på dator eller någonting! Så blev att installera om spelen etc på den nya

Chassi: Fractal Design R3 Moderkort: Gigabyte Z87X UD3H Processor: Intel Core i7 4770K @4.4GHz Processorkylare: Antec Kuhler 620 Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX DC3 Minnen: Corsair 32GB VG LP SSD: Samsung 120GB Lagringsenhet: Seagate 1TB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort ASUS Xonar U7 | Tangentbord: Func KB-460 Headset: Sennheiser PC360 GAME Mus: Steelseries Sensei Pro Grade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Tja, Windows blir garanterat snabb, fräsch och uppdaterad då du installera om allt. Var det länge sedan är det en bra ide. Har man nånsin hjälpt en bekant att installera om så märke man ofta en stor skillnad före och efter i hastighet mm.

Kanske glömde du sista steget i kloningen. Efter att såna program jobbat klart ska man stänga av dator och koppla ur den gamla disken så att Windows kan avsluta kloningen nästa gång datorn startar. Efter första omstarten spelar det inte längre roll om du kopplar in den gamla igen. Glömmer man det här får man klona om allt igen.