Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2013

olika Vcore på olika program

hejsan jag hade tänkt att testa att överklocka lite mera på min processor och jag ändrade Vcore till 1.42V (stock är 1.4V) jag använder pc probe II från AMD för att se min temp och Vcore men den står på 1,45V vilket kändes fel och testade CPU-Z och där står det 1,42-1,43V.

vilket skall jag lita på?
om probe är dåligt hur skall jag lita på tempen? (det är det enda programmet som kan visa min CPU temp)

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av bogmadur:

hejsan jag hade tänkt att testa att överklocka lite mera på min processor och jag ändrade Vcore till 1.42V (stock är 1.4V) jag använder pc probe II från AMD för att se min temp och Vcore men den står på 1,45V vilket kändes fel och testade CPU-Z och där står det 1,42-1,43V.

vilket skall jag lita på?
om probe är dåligt hur skall jag lita på tempen? (det är det enda programmet som kan visa min CPU temp)

Du ska lita på det du sätter i BIOS, CPU-Z visar käpprätt åt helvete för mig, så gå på det i bios.

{i5 3570k @ 4.8 Ghz - Gigabyte Z77MX-D3H - Gtx 660 SLI - Corsair Vengance 1600 mhz 2x4gb - OCZ MODXSTREAM-PRO 700w}

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Sedan sjunker spänningen något vid belastning. Detta kan kontras med LLC eller liknande.

Välj ett program som inte verkar visa helt åt skogen, sedan håller du dig till det. På så vis blir mätningarna jämförbara, att dom sedan inte är helt exakta gör inget.