Vad äre som tar upp så mycket plats?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elmsta
Registrerad
Dec 2012

Vad äre som tar upp så mycket plats?

Tja! jag har en SSD på 111 gig, jag har ingenting annat än alla drivers som behövs på datan! inga spel, inga filmer och inga program(förutom AVG). vad kan de vara? PS har inge virus!

i7 4960x| asus x79-deluxe| corsair h100i v2| asus strix 390x OC| 16 GIG ram| 700W be quite!| define s.

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Ladda ner Treesize så ser du enkelt vad som är boven
http://www.jam-software.com/freeware/

Eller menar du att du är förvånad över att du inte har 120/128GB? För det har nämligen med lite tekniska saker att göra som jag inte riktigt kan förklara men det är normalt. Min 180GB-SSD är till exempel 167GB.

Min åldrande men rakryggade vapendragare: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [EVGA Geforce GTX 1060 6GB SC OC] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.8GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [ASUS Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2008

Har du någon apple-mobil, ipod touch eller liknande? Dessa kan skapa groteska backuper undangömda i C.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elmsta
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Uzanar:

Ladda ner Treesize så ser du enkelt vad som är boven
http://www.jam-software.com/freeware/

Ska testa!! tack för svaret

i7 4960x| asus x79-deluxe| corsair h100i v2| asus strix 390x OC| 16 GIG ram| 700W be quite!| define s.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elmsta
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Jory89:

Har du någon apple-mobil, ipod touch eller liknande? Dessa kan skapa groteska backuper undangömda i C.

har jag inte.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Systemåterställningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Pagefile.sys och hiberfil.sys tar upp lika mycket plats som ditt RAM gånger två.

Guide: Ta bort hiberfil.sys och flytta pagefile.sys.
Om du vill kunna använda viloläge, hoppa till steg 6.
1. Tryck upp start-menyn.
2. Skriv "cmd" i sökrutan.
3. Högerklicka på "cmd.exe" och välj "Kör som administratör".
4. Skriv "powercfg -h off" och tryck på enter.
5. Stäng CMD.
6. Öppna "System" genom att högerklicka på "Dator" i Start-Menyn.
7. Klicka på "Avancerade systeminställningar" till vänster.
8. Gå till fliken "Avancerat" och klicka på "Inställningar" i rutan "Prestanda".
9. Gå till fliken "Avancerat" och klicka på "Ändra" i rutan "Virtuellt minne".
10. Kryssa ur rutan "Hantera automatiskt växlingsfilens storlek på varje enhet".
11. Klicka på "C:" och välj "Ingen växlingsfil".
12. Klicka på "Aktivera".
13. Klicka på den enhet du vill ha växlingsfilen på.
14. Klicka på "Storleken bestäms av Windows".
15. Klicka på "Aktivera".
16. Klicka på "OK" i alla fönster.
17. Starta om datorn.
18. PROFIT

Dold text

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av adillboy:

Tja! jag har en SSD på 111 gig, jag har ingenting annat än alla drivers som behövs på datan! inga spel, inga filmer och inga program(förutom AVG). vad kan de vara? PS har inge virus!

111GB av vadå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elmsta
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av stoltz:

111GB av vadå?

nu fattar jag inte vad du menar, menar du vilket märke?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2005

Har du inget annat installerat så är det givetvis windowsinstallationen som tar plats. Goddag yxskaft.

http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-performance-tweak,291...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av adillboy:

har jag inte.

Däremot har du väl windows på datorn? Återställningspunkter, uppdateringar, backuper av nerladdade uppdateringar, skyddade systemfiler och mappar. Som tidigare nämnts, hibernationnfil och swapfil.

Nu vet vi ju inte hur mycket använt utrymme du har på disken. Kanske bara du som fortfarande har minnen av windows 3 vars installationsfiler inte var mer än 10 MB.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av adillboy:

Pagefilen kan ta en hel del. Likaså hibernation filen ( tar lika mycket plats som man har ram har jag för mig). Rensa ut gamla backup versioner av windows.

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ stock | ASUS GTX 1080 Strix | 32 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av stoltz:

111GB av vadå?

Vi vet verkligen ingenting av intresse i denna tråd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av adillboy:

nu fattar jag inte vad du menar, menar du vilket märke?

Är det SSD'n som är på 111GB? Och hur mycket plats har du kvar? Eller du har 111GB ledigt på SSD'n? I så fall, var är problemet? Du kan ju inte bara skriva att du har 111GB på en SSD utan är nämna... hur stor är den? ...är den full? ...är den tom?